Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ombudsman ve Sosyal Medya: Kamu Denetçiliği Kurumu'nun Twitter Kullanımına İlişkin Ampirik Bir Analiz

Yıl 2016, , 103 - 124, 15.03.2016
https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002386

Öz

Kamu yönetiminin hukuka ve hakkaniyete uygun hareket etmesini sağlamak, katılımı teşvik etmek
ve devlet-vatandaş ilişkilerini iyileştirmek ombudsmanın temel görevleri arasındadır. Sosyal medya araçları
bir ülkede ombudsmanın bu görevlerini başarıyla yerine getirebilmesine katkı sağlama potansiyeline sahiptir.
Ancak, Türkiye’de ombudsman-sosyal medya ilişkisi ilgili literatürde analiz edilmiş bir konu değildir. Bu
çalışma, Türkiye’de Twitter örneği bağlamında sosyal medya ve ombudsman arasındaki ilişkiye
odaklanmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, içerik analizi yönteminden yararlanarak, Kamu Denetçiliği
Kurumu’nun (KDK) Twitter’dan ne amaçla yararlandığını analiz etmek ve bu sosyal medya aracının
Türkiye’de KDK’nın rolünü yerine getirmesine katkı sağlayıp sağlamadığını değerlendirmektir. Yapılan
analizin bulgularına göre, Türkiye’de KDK, Twitter’dan vatandaşları kararlarına ve incelemelerine ilişkin
bilgilendirme ve kurumu tanıtma amacıyla yararlanırken; katılımı teşvik etme ve vatandaşla iki yönlü
iletişime geçme açısından Twitter’ı etkin bir şekilde kullanmamaktadır. KDK Twitter’ın sunduğu fırsatlardan
tam anlamıyla yararlanmamaktadır.

Kaynakça

  • Akıncı, Müslim (1999), Bağımsız İdari Otoriteler ve Ombudsman (İstanbul: Beta Yayıncılık).
  • Allen-Crespo, Marilia (2001), ―European Ombudsman and National Ombudsmen: Comparative Tables‖, European Parliament Working Paper (Luxemburg).
  • Ayeni, Victor (2000), ―The Ombudsman around the World: Essential Elements, Evolution and Contemporary Challanges‖, Ayeni Victor, Reif Linda ve Thomas Hayden (Der.),
  • Strengthening Ombudsman and Human Rights Institutions in Commonwealth Small and Islands (London: Commonwealth Secreteriat): 1-28.
  • Ayeni, Victor (2005), The Role and the Effectiveness of the Ombudsman Institution (Washington: National Democratic Institute).
  • Berntzen, Lasse (2005), ―E-Ombudsman: A Tool for Citizen Feedback on Policy Decisions‖, DanRemenyi (Der.), Proceedings of the 5th European Conference on e-Government (ECEG 2005), Academic Conference Limited.
  • Berntzen, Lasse ve Marte Winsvold (2005), ―Web-Based Tools for Policy Evaluation‖. Böhlen,
  • Michael, Johann Gamper, Wolfgang Polasek ve Maria A. Wimmer (Der.), E-Government:Towards Electronic Democracy (Berlin: Springer): 13-24.
  • Bertot, John Carlo, Paul T. Jaeger ve Derek Hansen (2012), ―The Impact of Polices on GovernmentSocial Media Usage: Issues, Challenges and Recommendations‖, GovernmentInformation Quarterly, 29 (1): 30–4

Ombudsman and Social Media: An Empirical Analysis of the Twitter use of Turkish Ombudsman Institution

Yıl 2016, , 103 - 124, 15.03.2016
https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002386

Öz

Ombudsmen essentially act to render public administration operate in line with law and principle of equity, encourage citizen participation, and improve citizen-state relations. Social media tools have potential to contribute ombudsman to fulfill these duties in a country. However, the relationship between ombudsman and social media in Turkey has not been analyzed in the relevant literature. This study focuses on the nature of this relationship within the context of Twitter case in Turkey. Using the method of content analysis, the aim of this study is to analyze for which purposes Turkish Ombudsman Institution uses Twitter, and evaluate whether this social media tool contributes Turkish Ombudsman Institution to fulfill its role or not. The findings of this study exhibit that Turkish Ombudsman Institution successfully uses Twitter for informing citizens on its decisions and inspection results as well as self-promotion. Nevertheless, it seems Twitter is not
effectively employed by the Institution for encouraging citizen participation and interacting with citizens. As a conclusion, we have found that Turkish Ombudsman Institution has not completely benefited from the opportunities that Twitter offers for public institutions.

Kaynakça

  • Akıncı, Müslim (1999), Bağımsız İdari Otoriteler ve Ombudsman (İstanbul: Beta Yayıncılık).
  • Allen-Crespo, Marilia (2001), ―European Ombudsman and National Ombudsmen: Comparative Tables‖, European Parliament Working Paper (Luxemburg).
  • Ayeni, Victor (2000), ―The Ombudsman around the World: Essential Elements, Evolution and Contemporary Challanges‖, Ayeni Victor, Reif Linda ve Thomas Hayden (Der.),
  • Strengthening Ombudsman and Human Rights Institutions in Commonwealth Small and Islands (London: Commonwealth Secreteriat): 1-28.
  • Ayeni, Victor (2005), The Role and the Effectiveness of the Ombudsman Institution (Washington: National Democratic Institute).
  • Berntzen, Lasse (2005), ―E-Ombudsman: A Tool for Citizen Feedback on Policy Decisions‖, DanRemenyi (Der.), Proceedings of the 5th European Conference on e-Government (ECEG 2005), Academic Conference Limited.
  • Berntzen, Lasse ve Marte Winsvold (2005), ―Web-Based Tools for Policy Evaluation‖. Böhlen,
  • Michael, Johann Gamper, Wolfgang Polasek ve Maria A. Wimmer (Der.), E-Government:Towards Electronic Democracy (Berlin: Springer): 13-24.
  • Bertot, John Carlo, Paul T. Jaeger ve Derek Hansen (2012), ―The Impact of Polices on GovernmentSocial Media Usage: Issues, Challenges and Recommendations‖, GovernmentInformation Quarterly, 29 (1): 30–4
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Sobacı

Özer Köseoğlu

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 25 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Sobacı, M., & Köseoğlu, Ö. (2016). Ombudsman ve Sosyal Medya: Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Twitter Kullanımına İlişkin Ampirik Bir Analiz. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 71(1), 103-124. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002386
AMA Sobacı M, Köseoğlu Ö. Ombudsman ve Sosyal Medya: Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Twitter Kullanımına İlişkin Ampirik Bir Analiz. SBF Dergisi. Mart 2016;71(1):103-124. doi:10.1501/SBFder_0000002386
Chicago Sobacı, Mehmet, ve Özer Köseoğlu. “Ombudsman Ve Sosyal Medya: Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Twitter Kullanımına İlişkin Ampirik Bir Analiz”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 71, sy. 1 (Mart 2016): 103-24. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002386.
EndNote Sobacı M, Köseoğlu Ö (01 Mart 2016) Ombudsman ve Sosyal Medya: Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Twitter Kullanımına İlişkin Ampirik Bir Analiz. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 71 1 103–124.
IEEE M. Sobacı ve Ö. Köseoğlu, “Ombudsman ve Sosyal Medya: Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Twitter Kullanımına İlişkin Ampirik Bir Analiz”, SBF Dergisi, c. 71, sy. 1, ss. 103–124, 2016, doi: 10.1501/SBFder_0000002386.
ISNAD Sobacı, Mehmet - Köseoğlu, Özer. “Ombudsman Ve Sosyal Medya: Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Twitter Kullanımına İlişkin Ampirik Bir Analiz”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 71/1 (Mart 2016), 103-124. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002386.
JAMA Sobacı M, Köseoğlu Ö. Ombudsman ve Sosyal Medya: Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Twitter Kullanımına İlişkin Ampirik Bir Analiz. SBF Dergisi. 2016;71:103–124.
MLA Sobacı, Mehmet ve Özer Köseoğlu. “Ombudsman Ve Sosyal Medya: Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Twitter Kullanımına İlişkin Ampirik Bir Analiz”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, c. 71, sy. 1, 2016, ss. 103-24, doi:10.1501/SBFder_0000002386.
Vancouver Sobacı M, Köseoğlu Ö. Ombudsman ve Sosyal Medya: Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Twitter Kullanımına İlişkin Ampirik Bir Analiz. SBF Dergisi. 2016;71(1):103-24.