İBN HALDUN (1991b), Mukaddime, Cilt 2 (İstanbul: Dergah Yayınları) (Çev.: Süleyman Uludağ).
İBN KHALDUN (1989), The Mugaddimah: An Introduction to History (Princeton: Princeton University) (Ing.Çev.: Franz Rosenthal),
ISSAWI, Charles M.A. (1969), An Arab Philosophy of History (London: Batter-Turner Ltd).
KETTLER, David (1981), “Yabancılaşma ve Olumsuzluk,” A. De CRESPIQNY, A, De/MINIQUE, K. R. (eds.), Çağdaş Siyaset Felsefecileri (İstanbul: Remzi Yayınları).
KIŞLALI, Ahmet Taner (1990), Siyaset Bilimi (Ankara: İmge Yayınları).
KIVILCIMLI, Hikmet (1989), “İbni Haldun’un Gerçek Diyalektiği,” Bilim ve Ütopya, 57/1: 33-44.
KIZILÇELİK, Sezgin (2006), Sosyoloji I (Ankara: Anı Yayınları).
KONGAR, Emre (1985), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği (İstanbul: Remzi Yayınları).
KOZAK, İ. E. (1984), İbni Haldun’a Göre İnsan-Toplum-İktisat (İstanbul: Pınar Yayınları).
KURTOĞLU, Zerrin (1999), İslam Düşüncesinin Siyasal Ufku (İstanbul: İletişim Yayınları).
KURTOĞLU, Zerrin (2006), “İbn Haldun’la Çağımızı Okumak,” Toplum ve Bilim, 107/1: 43-65.
LACOSTE, Yves (1993), İbni Haldun: Üçüncü Dünyanın Geçmişi, Tarih Biliminin Doğuşu (İstanbul: Sosyalist Yayınları) (Çev.: Mehmet Sert).
LEWIS, Bernard (1970), The Arabs in History (London: Hutchinson Universtiy Library).
MACLNTYRE, Alasdair (1988), Whose Justice? Which Rationality? (Notre Dame, Indiana:University of Notre Dame Prses).
MAHDI, Muhsin (1957), Ibn Khaldun’s Philosophy of History:A Study in the Philosophic Foundation of the Science of Culture (London: George Allen & Unwin).
MANNHEIM, Karl (1995), “İdeoloji ve Ütopya,” SEZAL, İhsan (ed.), Sosyoloji Yazıları (Bursa: Ekin Yayınları).
MARDİN, Şerif (2001), Din ve İdeoloji (İstanbul: İletişim Yayınları).
MARDİN, Şerif (1984), “Aydınlar Konusunda Ülgener ve Bir İzah Denemesi,” Toplum ve Bilim, 24/1: 9-16.
MARKS, Karl (1993), 1844 El Yazmaları (İstanbul: Sol Yayınları) (Çev.: Kenan Somer).
MARROW, Raymond A. (1994), Critical Theory and Methodology (Thousand Oaks: Sage Publications Inc).
MILLER, David (1994), Blackwell’in Siyasal Düşünce Ansiklopedisi (Ankara: Ümit Yayınları) (Çev.: Bülent Peker/Nevzat Kıraç).
MORRIS, G.C. (1997), “Montesquieu ve Siyasi Tecrübenin Çeşitleri,” THOMSON, David (ed.), Siyasi Düşünce Tarihi (İstanbul: Şule Yayınları).
NISPET, Robert, (1994), “Muhafazakarlık,” Sosyolojik Düşünmenin Tarihi (Ankara: V Yayınları) (Çev.: Erol Mutlu).
NODIA, Ghoia (1999), “Milliyetçilik ve Demokrasi,” YAYLA, Atilla (ed.), Sosyal ve Siyasal Teori (Ankara: Siyasal Yayınları) (Çev.: Eralp Yalçın-Atilla Yayla).
Makale kavramsal bir sınıflandırmanın da yardımıyla filozofu, düşünürler ve düşünceler dünyasında ait olduğu yere yerleştirmeye çabalar. Gelenekçi gerçekleri kabul eden, realist gerçeklerden hareket eden kişidir. Haldun’da modern bilimin ilk prototipi olarak göze çarpan sosyoloji realist olmaktan çok gelenekseldir. Filozofun tarih kuramı ideoloji-bilim ilişkisi bağlamında dikkate değer bir arkeolojik örnek durumundadır. Haldun mantıksal olmayan olayları gerçek olmadığı için eler. Onun mantıktan anladığı ise herkesin kendine yakışanı yapması bağlamında ölçülülük ahlakını andıran bir yapma kültürünü anlatır. Kaldı ki filozof gerçeği makulde arayan bir ortak akılcı eğilimi edebiyatının her satırında korur. Kültürel dışlayıcılığın kıyısında, devrinin ve düzenin sahiplerine saygılı, adaleti egemenden yana ve devrimi meşrulaştırmayacak şekilde yorumlayan ve baskıcı asabiyeyi aklayan bir tutumu bilimselliğin ardına saklanarak savunur.
İBN HALDUN (1991b), Mukaddime, Cilt 2 (İstanbul: Dergah Yayınları) (Çev.: Süleyman Uludağ).
İBN KHALDUN (1989), The Mugaddimah: An Introduction to History (Princeton: Princeton University) (Ing.Çev.: Franz Rosenthal),
ISSAWI, Charles M.A. (1969), An Arab Philosophy of History (London: Batter-Turner Ltd).
KETTLER, David (1981), “Yabancılaşma ve Olumsuzluk,” A. De CRESPIQNY, A, De/MINIQUE, K. R. (eds.), Çağdaş Siyaset Felsefecileri (İstanbul: Remzi Yayınları).
KIŞLALI, Ahmet Taner (1990), Siyaset Bilimi (Ankara: İmge Yayınları).
KIVILCIMLI, Hikmet (1989), “İbni Haldun’un Gerçek Diyalektiği,” Bilim ve Ütopya, 57/1: 33-44.
KIZILÇELİK, Sezgin (2006), Sosyoloji I (Ankara: Anı Yayınları).
KONGAR, Emre (1985), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği (İstanbul: Remzi Yayınları).
KOZAK, İ. E. (1984), İbni Haldun’a Göre İnsan-Toplum-İktisat (İstanbul: Pınar Yayınları).
KURTOĞLU, Zerrin (1999), İslam Düşüncesinin Siyasal Ufku (İstanbul: İletişim Yayınları).
KURTOĞLU, Zerrin (2006), “İbn Haldun’la Çağımızı Okumak,” Toplum ve Bilim, 107/1: 43-65.
LACOSTE, Yves (1993), İbni Haldun: Üçüncü Dünyanın Geçmişi, Tarih Biliminin Doğuşu (İstanbul: Sosyalist Yayınları) (Çev.: Mehmet Sert).
LEWIS, Bernard (1970), The Arabs in History (London: Hutchinson Universtiy Library).
MACLNTYRE, Alasdair (1988), Whose Justice? Which Rationality? (Notre Dame, Indiana:University of Notre Dame Prses).
MAHDI, Muhsin (1957), Ibn Khaldun’s Philosophy of History:A Study in the Philosophic Foundation of the Science of Culture (London: George Allen & Unwin).
MANNHEIM, Karl (1995), “İdeoloji ve Ütopya,” SEZAL, İhsan (ed.), Sosyoloji Yazıları (Bursa: Ekin Yayınları).
MARDİN, Şerif (2001), Din ve İdeoloji (İstanbul: İletişim Yayınları).
MARDİN, Şerif (1984), “Aydınlar Konusunda Ülgener ve Bir İzah Denemesi,” Toplum ve Bilim, 24/1: 9-16.
MARKS, Karl (1993), 1844 El Yazmaları (İstanbul: Sol Yayınları) (Çev.: Kenan Somer).
MARROW, Raymond A. (1994), Critical Theory and Methodology (Thousand Oaks: Sage Publications Inc).
MILLER, David (1994), Blackwell’in Siyasal Düşünce Ansiklopedisi (Ankara: Ümit Yayınları) (Çev.: Bülent Peker/Nevzat Kıraç).
MORRIS, G.C. (1997), “Montesquieu ve Siyasi Tecrübenin Çeşitleri,” THOMSON, David (ed.), Siyasi Düşünce Tarihi (İstanbul: Şule Yayınları).
NISPET, Robert, (1994), “Muhafazakarlık,” Sosyolojik Düşünmenin Tarihi (Ankara: V Yayınları) (Çev.: Erol Mutlu).
NODIA, Ghoia (1999), “Milliyetçilik ve Demokrasi,” YAYLA, Atilla (ed.), Sosyal ve Siyasal Teori (Ankara: Siyasal Yayınları) (Çev.: Eralp Yalçın-Atilla Yayla).
Öztürk, A. (2008). DÜZENİN MEŞRULUĞU SORUNU BAĞLAMINDA İBNİ HALDUN FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 63(01), 175-206. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002057
AMA
Öztürk A. DÜZENİN MEŞRULUĞU SORUNU BAĞLAMINDA İBNİ HALDUN FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. SBF Dergisi. Ocak 2008;63(01):175-206. doi:10.1501/SBFder_0000002057
Chicago
Öztürk, Armağan. “DÜZENİN MEŞRULUĞU SORUNU BAĞLAMINDA İBNİ HALDUN FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 63, sy. 01 (Ocak 2008): 175-206. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002057.
EndNote
Öztürk A (01 Ocak 2008) DÜZENİN MEŞRULUĞU SORUNU BAĞLAMINDA İBNİ HALDUN FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 63 01 175–206.
IEEE
A. Öztürk, “DÜZENİN MEŞRULUĞU SORUNU BAĞLAMINDA İBNİ HALDUN FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, SBF Dergisi, c. 63, sy. 01, ss. 175–206, 2008, doi: 10.1501/SBFder_0000002057.
ISNAD
Öztürk, Armağan. “DÜZENİN MEŞRULUĞU SORUNU BAĞLAMINDA İBNİ HALDUN FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 63/01 (Ocak 2008), 175-206. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002057.
JAMA
Öztürk A. DÜZENİN MEŞRULUĞU SORUNU BAĞLAMINDA İBNİ HALDUN FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. SBF Dergisi. 2008;63:175–206.
MLA
Öztürk, Armağan. “DÜZENİN MEŞRULUĞU SORUNU BAĞLAMINDA İBNİ HALDUN FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, c. 63, sy. 01, 2008, ss. 175-06, doi:10.1501/SBFder_0000002057.
Vancouver
Öztürk A. DÜZENİN MEŞRULUĞU SORUNU BAĞLAMINDA İBNİ HALDUN FELSEFESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. SBF Dergisi. 2008;63(01):175-206.