Yeni toplumsal hareketlerin bir türü olarak tüketicilerin bir işletmenin ve/veya bir ülkenin uygulamalarına karşı tepki amaçlı olarak, o işletmenin ve/veya ülkenin ürünlerini almama kararı olarak ifade edilebilecek tüketici boykotları son yıllarda işletme ve pazarlama literatüründe ağırlıklı olarak ele alınmaya başlayan konulardandır. Dolaylı tüketici boykotunun oluşumunda; tüketici etnosantrizmi, etnosatrik eğilimi oluşturan milliyetçilik, vatanseverlik ile düşmanlığın dolaylı boykotun oluşum sürecinde önemli etkilerinin oluğu düşünülmektedir. Bunun yanında bireyin boykotun başarısı konusundaki değerlendirmesi, ağızdan ağıza iletişim ile boykota konu olan ürünün günlük yaşamdaki gerekliliği ve/veya alternatiflerinin bulunabilirliği de boykot kararında etkili olmaktadır. Ayrıca marka ile üretim yeri kökenlerindeki farklılık da boykot kararına etki yapmaktadır. Bu çalışmada iki ülke arasındaki sorunlara veya bir ülkenin uygulamalarına tepki amaçlı olan dolaylı tüketici boykotunun oluşum süreci tartışılarak, Türkiye özelinde konunun değerlendirmesi yapılmaktadır.
Tüketici boykotu dolaylı tüketici boykotu etnosantrizm marka kökeni ağızdan ağıza iletişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 |