Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Becoming Borderless: Making the Unfamiliar Familiar- Erasmus Experience

Yıl 2019, , 1423 - 1436, 06.12.2019
https://doi.org/10.33630/ausbf.607449

Öz

This study focused on seventeen ERASMUS exchange students’ experiences who were enrolled in a business course at a university in Turkey. The data was collected between the years 2013 and 2016, using reflective journaling. Through thematic analysis three overarching themes were identified in the reflective journals: Openness and willingness to engage in the unfamiliar, viewing study abroad experience as a catalyst for breaking down prejudices, and becoming “borderless” or culturally aware. Data revealed that an international student mobility program can create intercultural awareness, help understand similarities and differences in people from different languages, cultures, religions, and countries, among exchange students who have been a part of it.

Kaynakça

  • Referans 1 Aksoy, Zeynep, Ebru Uzunoğlu ve Burcu Yaman Akyar (2017), “Study Abroad Process from Intercultural Communication Perspective: An Exploratory Study on Erasmus Experience in Turkey”, Global Media Journal: Turkish Edition, 8 (15): 11-34.

Sınırların Ötesine Geçmek: Bilinmeyene Aşina Olmak-Erasmus Deneyimi

Yıl 2019, , 1423 - 1436, 06.12.2019
https://doi.org/10.33630/ausbf.607449

Öz

Bu çalışma öğrenci değişim programı çerçevesinde Türkiye’de İşletme bölümünden ders alan 17 Erasmus öğrencisinin deneyimine odaklanmaktadtır. Çalışmanın verileri yansıtma metodu çerveçesinde 2013- 2016 arasında toplanmıştır. Tematik analiz yoluyla, yansıtıcı günlüklerden üç ana tema belirlenmiştir: Bilinmeyene/alışılan dışına çıkmaya isteklilik, açıklık,, yurtdışında öğrenim görme deneyimiyle önyargıları aşma ve “sınırsız” veya kültürel farkındalık için bir katalizör işlevi görme. Veriler, uluslararası bir öğrenci hareketliliği programının kültürlerarası farkındalık yaratabildiğini, bunun bir parçası olan değişim öğrencilerinin, farklı dillerden, kültürlerden, dinlerden ve ülkelerden gelen insanlar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları anlamalarına yardımcı olduğunu ortaya koymaktadır. 

Kaynakça

  • Referans 1 Aksoy, Zeynep, Ebru Uzunoğlu ve Burcu Yaman Akyar (2017), “Study Abroad Process from Intercultural Communication Perspective: An Exploratory Study on Erasmus Experience in Turkey”, Global Media Journal: Turkish Edition, 8 (15): 11-34.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özgür Ateş 0000-0003-4096-4376

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 17 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Ateş, Ö. (2019). Becoming Borderless: Making the Unfamiliar Familiar- Erasmus Experience. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 74(4), 1423-1436. https://doi.org/10.33630/ausbf.607449
AMA Ateş Ö. Becoming Borderless: Making the Unfamiliar Familiar- Erasmus Experience. SBF Dergisi. Aralık 2019;74(4):1423-1436. doi:10.33630/ausbf.607449
Chicago Ateş, Özgür. “Becoming Borderless: Making the Unfamiliar Familiar- Erasmus Experience”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 74, sy. 4 (Aralık 2019): 1423-36. https://doi.org/10.33630/ausbf.607449.
EndNote Ateş Ö (01 Aralık 2019) Becoming Borderless: Making the Unfamiliar Familiar- Erasmus Experience. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 74 4 1423–1436.
IEEE Ö. Ateş, “Becoming Borderless: Making the Unfamiliar Familiar- Erasmus Experience”, SBF Dergisi, c. 74, sy. 4, ss. 1423–1436, 2019, doi: 10.33630/ausbf.607449.
ISNAD Ateş, Özgür. “Becoming Borderless: Making the Unfamiliar Familiar- Erasmus Experience”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 74/4 (Aralık 2019), 1423-1436. https://doi.org/10.33630/ausbf.607449.
JAMA Ateş Ö. Becoming Borderless: Making the Unfamiliar Familiar- Erasmus Experience. SBF Dergisi. 2019;74:1423–1436.
MLA Ateş, Özgür. “Becoming Borderless: Making the Unfamiliar Familiar- Erasmus Experience”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, c. 74, sy. 4, 2019, ss. 1423-36, doi:10.33630/ausbf.607449.
Vancouver Ateş Ö. Becoming Borderless: Making the Unfamiliar Familiar- Erasmus Experience. SBF Dergisi. 2019;74(4):1423-36.