Günümüzde özellikle küreselleşme ile beraber özel sektörde yüksek derecede bir rekabet bulunmaktadır. Kamu kuruluşları bu rekabetten muaf gibi görünseler de günümüzde vatandaşlar kamu kuruluşlarından yüksek kalitede hizmet beklemektedirler. Kamu kuruluşlarının vatandaşların talebini karşılamaları için insan kaynaklarını etkin bir şekilde kullanmaları gerekmektedir. Örgütsel güven kavramı çalışanların yöneticilerine, işyerlerine ve çalışma arkadaşlarına karşı sahip olduğu güven bağını tanımlamaktadır. Tükenmişlik kavramı ise duygusal tükenme, duyarsızlık ve başarısızlık hissi olmak üzere üç farklı olumsuz durumu işaret eden bir psikolojik durumdur. Alan yazınında olumlu çıktıları tespit edilmiş olan örgütsel güven ile olumsuz çıktıları tespit edilmiş olan tükenmişlik algısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı örgütsel güvenin tükenmişlik algısı üzerine olan etkisini saptamaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda Ankara Sosyal Güvenlik Kurumu evren olarak belirlenmiştir. Bu evrende bulunan 350 kişiye anket formu ulaştırılmış ve 306 çalışandan elde edilen sağlıklı veriler ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Anket formu örgütsel güven ölçeği, tükenmişlik algısı ölçeği ve demografik bilgileri belirlemeye yönelik sorulardan oluşmaktadır. Araştırmanın en önemli sınırlılığı Ankara SGK çalışanlarını kapsayan küçük bir evren bazında gerçekleştirilmiş olmasıdır. SPSS analiz programı aracılığıyla yapılan regresyon analizi sonucunda örgütsel güvenin tükenmişlik algısını negatif ve anlamlı bir şekilde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Güven Örgütsel Güven Tükenmişlik Tükenmişlik Algısı Ankara SGK
There is a high degree of competition in the private sector in the globalization era. Even though public institutions seem to be exempt from this competition, today citizens expect high quality services from public institutions. Public institutions need to use their human resources effectively to meet the demand of citizens. The concept of organizational trust defines the trust bond that employees have towards their managers, workplaces and colleagues. The concept of burnout is a psychological state that points to three different negative states: emotional exhaustion, insensitivity and personal failure perception. In this study, the relationship between the organizational trust which has positive effects on organizations and the burnout which has negative effect on Organizations according to literature was investigated. The aim of this research is to determine the effect of organizational trust on burnout perception. To achieve the purpose of the study, Ankara Social Security Institution was determined as the research universe. A questionnaire was sent to 350 people in this universe and research was carried out with healthy data obtained from 306 employees. The questionnaire form consists of questions about determining demographic information, organizational trust scale, burnout perception scale. The most important limitation of the study was that it was conducted on the basis of a small universe covering the employees of Ankara SSI. As a result of regression analysis conducted through SPSS analysis program, it was concluded that organizational trust affects the burnout negatively and significantly.
: Trust Organizational trust Burnout Burnout perception Ankara SSI
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |