Çalışanların iş tatmininin sağlanması, organizasyonun performansına olumlu katkılar sağladığı
kadar, çalışanların bedensel ve psikolojik sağlığı ile motivasyonu açısından da son derece önemlidir.
Çalışanlar işyerlerini sadece ekonomik beklentilerini karşılanacağı bir yer olarak görmezler. Burada aynı
zamanda sosyal ve duygusal ihtiyaçlarını da tatmin etmek isterler. Yönetimin ekonomik ve yasal olduğu
kadar, çalışanların sosyal ve duygusal ihtiyaçlarını karşılama sorumluluğu da bulunmaktadır. Bu çalışma da
Ankara Üniversitesi TÖMER‟e bağlı 9 şubenin ve bu şubelerde çalışan toplam 241 akademik ve idari
personelin 14 faktöre dayalı olarak iş tatmin düzeyi ve iş tatmini ile demografik değişkenler arasındaki ilişki
incelenmiştir. Veriler t testi ve ANOVA ile değerlendirilmiş olup iş tatmini belirleyen herhangi bir
demografik değişkene rastlanılamamıştır.
Job satisfaction has a vital importance not only for the employee‟s positive contributions to the organizational performance, but also their physical and mental health, and their motivation. Employees do not consider the workplace merely a way to satisfy their economical expectations. They also want to fulfill their social and emotional needs. Hence, management has economical and legal responsibilities as well as duties to meet employee‟s social and emotional needs. This study investigates the job satisfaction level and its relation to demographic variables in 9 branches of Ankara University TÖMER based on 14 factors by using data from 241 academic and administrative staff. The data are analyzed with t test and ANOVA, and the results cannot present a demographic variable determining job satisfaction level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 71 Sayı: 1 |