Küresel finansal krizin, akademik bir disiplin olarak iktisat bilimi ve onun bir parçası olan iktisat eğitimi etrafında gelişen önemli tartışmaları tetiklediği gözlenmektedir. Bu çalışma; küresel finansal kriz ile yerleşik iktisat arasındaki ilişkiyi Türkiye’deki üniversitelerde iktisat eğitimi veren akademisyenler üzerinden araştırmaktadır. Çalışmanın temel amacı, akademisyenlerin yerleşik iktisat ile küresel finansal kriz arasındaki ilişkiye yönelik algılamalarını belirlemek ve buradan hareketle iktisat bilimi ve eğitiminin geleceğine ilişkin çıkarımlarda bulunmaktır. Çalışmada uygulanan faktör analizinin sonuçları; akademisyenlerin, krizin ortaya çıkışında yerleşik iktisadın önemli bir rol oynadığı düşüncesinde olduklarını ortaya koymuştur. Bulguların ortaya koyduğu sonuçlar, iktisat biliminin geleceğinde, daha gerçekçi modeller kullanması ve hakim paradigmanın diğer sosyal bilimlerle daha verimli bir ilişki tesis etmesi yönünde belirgin bir iradenin oluştuğunu ortaya koymaktadır. Açıktır ki böyle bir yönelim, farklı teorik çerçevelere yer veren daha çoğulcu bir iktisat eğitimini gerekli kılmaktadır.
Küresel finansal kriz yerleşik iktisat iktisat eğitimi krizde iktisatçıların rolü faktör analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 66 Sayı: 04 |