Küreselleşmeye bağlı olarak, sosyal ortamlarda, özel olarak işyerinde farklılık konusu çeşitli fırsatları ve tehditleri taşımaktadır. Bu bağlamda, mevcut çalışmanın amacı, işletmelerde farklılık algılarını ve farklılık iklimini belirlemektir. Bu sınırlama içerisinde, çalışmada bireyin farklılıktan ne anladığı sorusuna yanıt aranmış olup, iş gruplarında ve iş dışındaki genel sosyal ortamlarda önemli farklılık faktörleri sorgulanmıştır. Insanlar, benzer insanların oluşturduğu homojen grupların ve benzer olmayan insanların oluşturduğu heterojen (farklılık içeren) grupların avantajlarına ve dezavantajlarına nasıl bakmaktadırlar?. Genel farklılık algılaması nedir? Bu sorular ulusal düzlemde test edilmiştir, zira farklılık konusunda yapılan araştırmaların büyük çoğunluğu, kültürlerarası ve uluslararası düzlemde yapılmaktadır. Bu araştırmanın özgünlüğü, çeşitli alt kültürlerin mevcut olduğu bir kültür içinde genel farklılık algısının incelenmesidir. Sonuçlar, karşılaştırılan gruplar arasında anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir.
İşyeri farklılığı farklılık algısı gruplarda farklılık sosyal ortam farklılığı insan kaynakları profesyonelleri ve otel çalışanları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 65 Sayı: 02 |