Kanal destek faaliyetleri bu çalışmada yedi temel başlık altında (iletişim, eğitim, lojistik, fiyat, tutundurma, genel ve tüketici destekleri) incelenmektedir. Kanallarda sunulan destek faaliyetlerinin düzeyini belirlemek amacıyla saha araştırması yapılmış, bu araştırma sektörel ve aracı türleri açısından farklılık olup olmadığının karşılaştırılabilmesi açısından beyaz eşya ile gıda ürünleri sektöründeki toplam ellibeş bayi, toptancı ve perakendeci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bilgilerin analizi sonucunda beyaz eşya sektöründe verilen destek düzeyinin gıda ürünlerinden daha yüksek olduğu. beyaz eşya sektöründe en üst düzeyde sunulan destek faaliyetinin tüketiciye ilişkin destekler, buna karşı gıda ürünleri sektöründe en üst düzeyde sunulan destek faaliyetlerinin ise aracı türlerine göre farklılaştığı ve bunların tüketici desteği, genel destekler ve tutundurma destekleri olduğu belirlenmiştir. Sektörel farklılıkların anlamlılığının testi sonucunda iletişim ve eğitim destekleri açısından sektörler arasında anlamlı farklılık bulunmuş, diğer destek türlerindeki farklılığın anlamlı olmadığı belirlenmiştir.
Dağıtım kanalları kanal destek faaliyetleri beyaz eşya sektörü gıda ürünleri sektörü sektörel farklılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Şubat 2015 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 61 Sayı: 4 |