Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası İlişkileri Film Üzerinden Öğretmek: Caydırıcılığın Dr. Strangelove ve Fail-Safe Filmlerinde İşlenmesi

Yıl 2023, Cilt: 78 Sayı: 1, 73 - 93, 22.03.2023
https://doi.org/10.33630/ausbf.979045

Öz

Uluslararası ilişkiler kavramları yazılı metinlere bağlı kalmadan nasıl öğretilebilir? Son yıllarda artan sayıda araştırma bu soruyu cevaplamaya çalışmaktadır. Mevcut makale de filmler üzerinden bu gelişen literatüre katkıda bulunmayı hedeflemekte, Soğuk Savaş siyaseti açısından temel bir kavram olan caydırıcılığın Dr.Strangelove ve Fail-Safe filmleri üzerinden nasıl öğretilebileceğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Buna göre öğrenciler ders saati dışında filmleri caydırıcılığın tanımı, caydırıcılıkta rasyonalite ve caydırıcılıkta inandırıcılık temaları üzerinden izleyecek, ders saatinde ise bu temaların filmlerdeki işlenişi seminer öğretim modeliyle tartışılacaktır. Makale, aynı zamanda caydırıcılığın belirtilen temalarının filmlerde nasıl işlendiğini de örnek olarak gösterecek, bu şekilde Dr. Strangelove ve Fail-Safe filmlerinin caydırıcılık kavramının öğretilmesi açısından zengin birer kaynak olduklarını ortaya koyacaktır.

Kaynakça

  • Ahlberg, Julie (Yapımcı) ve Errol Morris (Yönetmen) (2003), “The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. Mcnamara” (USA: Sony Pictures Classics).
  • Bajema, Natasha (2016), “Dr. Strangelove and Deterrence”, Nuclear Spin Cycle, https://natashabajema.com/nuclear-spin-cycle/about-blog/ (19.03.2018).
  • Blanton, Robert (2013), “Zombies and International Relations: Bringing the Undead into Your Classroom”, International Studies Perspective, 14 (1): 1-13.
  • Braun, Virginia ve Victoria Clarke (2006), “Using Thematic Analysis in Psychology”, Qualitative Research in Psycholog, 3 (2): 77-101.
  • Burdick, Eugene ve Harvey Wheeler (1962), Fail-Safe (USA: McGraw-Hill). Chang, Kuo EN, Pin Cieh Lin, Yao-Ting Sung, Sei-Wang Chen (2000), “Socratic-Dialectic Learning System of Recursion Programming”, Journal of Educational Computing Research, 23(2): 133-150. Drezner, Daniel (2011), Theories of International Politics and Zombies (New Jersey: Princeton University Press).
  • Engert, Stephen ve Alexander Spencer (2009), “International Relations at the Movies: Teaching and Learning about International Politics Through Film”, Perspectives, 17 (1): 83-104.
  • Freedman, Lawrence (2013), Strategy: A History (New York: Oxford).
  • George, Peter (1958), Red Alert (New York: Ace Books).
  • Glover, Robert ve Daniel Tagliarina (2013), Teaching Politics Beyond the Book: Films, Texts, and the New Media in the Classroom (USA: Bloomsburry Academic).
  • Gregg, Robert W. (1998), International Relations on Film (Boulder: Lynne Rienner).
  • Gullette, Margaret Morganroth (1992), “Leading Discussion in a Lecture Course”, Change: The Magazine of Higher Learning, 24(2): 32-39.
  • Krain, Matthew (2010), “The Effects of Different Types of Case Learning on Student Engagement”, International Studies Pespectives, 11: 290-307. Kress, Gunter ve Theo Van Leuven (1996). Multimodal Discourse: The Modes and Media of Contemporary Communication (New York: Arnold).
  • Kubrick, Stanley (Yapımcı ve Yönetmen) (1964), Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb? (USA: Columbia Pictures Corporation).
  • Kuzma, Lynn ve Patrick Hanney (2001), “And...Action! Using Film to Learn About Foreign Policy”, International Studies Perspectives, 2 (1): 33-50.
  • Lawrence, Christopher N. ve Michelle L. Dion (2010), “Blogging in the Political Science Classroom”, PS: Political Science and Politics, 43 (1): 151-156.
  • Lindley, Dan (2009). “What I Learned since I Stopped Worrying and Studied the Movie: A Teaching Guide to Stanley Kubrick’s Dr. Strangelove”, https://www3.nd.edu/~dlindley/handouts/strangelovenotes.html#N_1_ (25.02.2018).
  • Morgan, Patrick (2003), Deterrence Now (New York: Cambridge University Press).
  • Morgenthau, Hans (1949), Politics among Nations: The Struggle for Power and Peace (New York: Knopf).
  • O’Holloran, Kay (2004), Multi-Modal Discourse Analysis: Systemic Functional Perspectives, (New York: Continuum).
  • Oppenheimer, J. Robert (1953), “Atomic Weapons and American Policy”, Foreign Affairs, 31 (4): 525-535. Schelling, Thomas (1959), The Strategy of Conflict (USA: Harward University Press).
  • _______ (1966), Arms and Influence (New Haven: Yale University Press).
  • Segal, Gerard, Edwina Moreton, Lawrence Freedman ve John Baylis (1988), Nuclear War and Nuclear Peace (USA: Palgrave Macmillan).
  • Scott, John (2000), “Rational Choice Theory”, Browning, Gary,Abigail Halcli ve Frank Webster (Der.), Understanding Contemporary Society (London: Sage): 126-139.
  • Simpson, Archie ve Bernd Kaussler (2009), “IR Teaching Reloaded: Using Films and Simulations in the Teaching of International Relations”, International Studies Perspective, 10 (4): 413-427.
  • Snidal, Duncan (2013), “Rational Choice and International Relations”, Carlsnaes Walter, Thomad Risse ve Beth A. Simmons (Der.), Handbook of International Relations (London: Sage): 73-95.
  • Steff, Reuben (2013), Strategic Thinking, Deterrence and The US Ballistic Missile Defense Project (Surray: Ashgate).
  • Taylor, Mark Zachary (2009). “Podcast Lectures as Primary Teaching Technology: Results of a One-Year Trial”, Journal of Political Science Education, 5 (2): 119-137.
  • Van Munster, Rens ve Casper Slyvest (2015), Documenting World Politics: A Critical Companion to IR and Non-Fiction Film (Oxon: Routledge). Valeriano, Brendon (2013), “Teaching Introduction to International Relations with Film”, Journal of Political Science Education, 9: 52-72.
  • Waalkes, Scott (2003). “Using Film Clips as Cases to Teach Rise and ‘Decline’ of the State”, International Studies Perspectives, 4 (2): 156-174.
  • Weber, Cynthia (2001), “The Highs and Lows of Teaching IR Theory: Using Popular Films for Theoretical Critique”, International Studies Perspectives, 2: 281-287.
  • Weldes, Jutta (2003), Popular Culture, Science Fiction and World Politics: Exploring Intertextual Relations. Weldes, Jutta (Der.), To Seek Out New Worlds: Exploring Links Between Science Fiction and World Politics (New York: Palgrave Macmillan): 1-31.
  • Wildfeuer, Janina (2014). Film Discourse Interpretation: Towards a New Paradigm for Multimodal Film Analysis (New York: Routledge).
  • Youngsteian, Max (Yapımcı) ve Sidney Lumet (Yönetmen) (1964). Fail-Safe (USA: Columbia Pictures Corporation).
  • Zeng, Huo Lin, Dong Xu Chen, Qian Li, Xing Yue Wang (2020), “Effects of Seminar Teaching Method versus Lecture Based Learning in Medical Education: A Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials”, Medical Teacher 42(12): 1343-1349.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uluslararası İlişkiler
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gökçe Balaban 0000-0002-2649-3662

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 5 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 78 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Balaban, G. (2023). Uluslararası İlişkileri Film Üzerinden Öğretmek: Caydırıcılığın Dr. Strangelove ve Fail-Safe Filmlerinde İşlenmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 78(1), 73-93. https://doi.org/10.33630/ausbf.979045
AMA Balaban G. Uluslararası İlişkileri Film Üzerinden Öğretmek: Caydırıcılığın Dr. Strangelove ve Fail-Safe Filmlerinde İşlenmesi. SBF Dergisi. Mart 2023;78(1):73-93. doi:10.33630/ausbf.979045
Chicago Balaban, Gökçe. “Uluslararası İlişkileri Film Üzerinden Öğretmek: Caydırıcılığın Dr. Strangelove Ve Fail-Safe Filmlerinde İşlenmesi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 78, sy. 1 (Mart 2023): 73-93. https://doi.org/10.33630/ausbf.979045.
EndNote Balaban G (01 Mart 2023) Uluslararası İlişkileri Film Üzerinden Öğretmek: Caydırıcılığın Dr. Strangelove ve Fail-Safe Filmlerinde İşlenmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 78 1 73–93.
IEEE G. Balaban, “Uluslararası İlişkileri Film Üzerinden Öğretmek: Caydırıcılığın Dr. Strangelove ve Fail-Safe Filmlerinde İşlenmesi”, SBF Dergisi, c. 78, sy. 1, ss. 73–93, 2023, doi: 10.33630/ausbf.979045.
ISNAD Balaban, Gökçe. “Uluslararası İlişkileri Film Üzerinden Öğretmek: Caydırıcılığın Dr. Strangelove Ve Fail-Safe Filmlerinde İşlenmesi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 78/1 (Mart 2023), 73-93. https://doi.org/10.33630/ausbf.979045.
JAMA Balaban G. Uluslararası İlişkileri Film Üzerinden Öğretmek: Caydırıcılığın Dr. Strangelove ve Fail-Safe Filmlerinde İşlenmesi. SBF Dergisi. 2023;78:73–93.
MLA Balaban, Gökçe. “Uluslararası İlişkileri Film Üzerinden Öğretmek: Caydırıcılığın Dr. Strangelove Ve Fail-Safe Filmlerinde İşlenmesi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, c. 78, sy. 1, 2023, ss. 73-93, doi:10.33630/ausbf.979045.
Vancouver Balaban G. Uluslararası İlişkileri Film Üzerinden Öğretmek: Caydırıcılığın Dr. Strangelove ve Fail-Safe Filmlerinde İşlenmesi. SBF Dergisi. 2023;78(1):73-9.