2019 yılında ortaya çıkan Koronavirüs, küresel bir pandemi haline gelmiştir. Pandemi kapsamı önlemlerinden biri de uzaktan eğitime geçiştir. Özellikle de eğitim öğretim dönemine yeni başlamış olan
ilköğretim öğrencileri bu değişime adapte olmakta zorlanmışlardır. Uzaktan eğitim sistemi ile öğrencilerin sosyalleştikleri, farklı toplumsal değerleri kazandıkları okul ortamı, sanal bir ortama taşınmıştır. Sadece internet erişimine sahip araçlar ile çevrimiçi bir biçimde ilerletilen süreç; sınıfsal ayrımları derinleştirmiş ve toplumsal adaleti olumsuz etkilemiştir. Ancak uzaktan eğitim için gerekli araç ve gereçlere sahipliğin yanı sıra çocuğun eğitimine aile içi destek mekanizmaların varlığı ve yokluğu da uçurumu derinleştirmiştir. Bu sebeple özel ve devlet okulları arasındaki uygulamalarının farkları da bu uçurumun fark edilebilmesi için incelenmesi gereken olgular arasındadır. Bu çalışmada pandemi sürecinde eğitimlerine özel ve devlet okuluna devam eden ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları problemler katılımcı görüşmeleri ışığında incelenmiştir.
Koronavirüs Uzaktan eğitim Toplumsal adalet Dezavantajlı gruplar
Çalışmamıza fikirleri ile yön veren, süreç boyunca pozitif enerjisi ve güler yüzü ile bizlere destek olan kıymetli hocamız Mersin Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Neriman AÇIKALIN’a sonsuz teşekkürlerimizle…
The coronavirus, which was detected in 2019, has become a global pandemic. One of the pandemic coverage measures is the transition to distance education activities. Suspending face-to-face education and switching to distance education is a phenomenon that deeply affects the young population. Especially the students at the primary education level, who have just started the education period, had difficulty in adapting to this change. With the face-to-face education system turning to the distance education system, the school environment, where students socialize, receive education and gain different social values, has been moved to a virtual environment. Education system applications, which are developed online only with tools with internet access, have increased the deep range of class distinctions and the concept of justice in education. However, not only the possession of the necessary tools and equipment for distance education, but also the existence and absence of family support mechanisms for the education of the child has widened the gap. Similarly, the differences in distance education practices between private schools and public schools are among the facts that need to be examined in order to realize this gap. In this study, the problems and situations faced by primary school students who continue their education in private and public schools during the pandemic process were examined in the light of participant interviews.
Coronavirus Distance Education Social Justice Disadvantaged Groups Risk Society
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 78 Sayı: 3 |