BibTex RIS Kaynak Göster

Dördüncü sınıf ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin doğum sonu cinsel sağlık yönetimine ilişkin bilgi ve tutumları

Yıl 2012, , 165 - 182, 01.12.2012
https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000036

Öz

Bu çalışma, ebelik ve hemşirelik dördüncü sınıf öğrencilerinin doğum sonu cinsel sağlık yönetimine ilişkin bilgi ve tutumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında dördüncü sınıfta eğitim gören ebelik (77) ve hemşirelik (75) öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmaya katılmayı kabul eden 145 kişi ile çalışma tamamlanmıştır. Araştırmanın verileri, veri toplama formu aracılıyla 06.05.2013-24.05.2013 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, frekans ve yüzde hesaplamaları, ki kare testi kullanılmıştır. Araştırmamıza katılan öğrencilerin yaş ortalaması 22.5+1.79 olup, %50.4’ü hemşirelik bölümü, %49.6’sı ebelik bölümü öğrencisidir. Araştırmamıza katılan hemşirelik öğrencilerinin %77.8’i ebelik öğrencilerinin %91.7’si postpartum dönemde taburculuk eğitim verirken cinsel sağlık konusunda bilgi verdiğini ifade etmiştir. Öğrencilerin %43.4’ü postpartum dönemde cinsel sağlık eğitimi ve danışmanlığı verme konusunda kısmen yeterli eğitime sahip olduklarını belirtmiştir. Çalışmamızda postpartum dönemde kadınların öğrencilerden talep ettiği eğitim konuların başında cinsel ilişkiye başlama zamanı (%78.7) ikinci sırada ise aile planlaması yöntemlerinin (%23.0) geldiği belirlenmiştir. Öğrencilerin, doğum sonu cinsel ilişkiye başlama zamanı ve üreme organlarının doğum öncesi döneme dönüş süresi konularında bilgi düzeyleri genel olarak yeterli olmakla birlikte, doğum sonu dönem ovulasyonun başlama zamanı ve aile planlaması konularında bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı düşünülmektedir. Genel olarak ebelik öğrencilerinin bilgi düzeyinin, hemşirelik öğrencilerine göre daha iyi olduğunu belirlenmiştir. Bunun nedeninin ise ebelik öğrencilerinin daha fazla sayıda kadın sağlığı ile ilgili ders almalarına bağlı olduğu düşünülmektedir. Araştırma sonuçlarımız doğrultusunda profesyonel tutum ve bilginin geliştirilmesinde ebelik ve hemşirelik müfredatlarında cinsel sağlık dersinin verilmesi ve cinsel sağlık danışmanlığını geliştirmeye yönelik uygulamalar yapılması önerilmektedir

THE KNOWLEDGE AND ATTITUDE OF SENIOR MIDWIFERY AND NURSING STUDENTS ABOUT MANAGEMENT OF POSTPARTUM SEXUAL HEALTH

Yıl 2012, , 165 - 182, 01.12.2012
https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000036

Öz

This descriptive study has been made to determine the knowledge and attitude of senior midwifery and nursing students about management of postpartum sexual health. The study population is the midwifery (n=77) and nursing (n=75) students who attend senior class during 2012-2013 academic year. The study completed with 145 of the students who agreed to participate. Data collection was made by a questionnaire (data collecting form) between dates 06/05/2013-24/05/2013. Frequency and percentage calculations and Chi square(X²) statistical test was used to evaluate data. attitude and knowledge, it is recommended to add sexual health classes to midwifery and nursing syllabuses and make practices to improve sexual health consultation

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA82SB49HP
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Neslihan Yılmaz Sezer Bu kişi benim

Derya Öztürk Bu kişi benim

Münevver Gönenç İlknur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Yılmaz Sezer, N., Öztürk, D., & Gönenç İlknur, M. (2012). Dördüncü sınıf ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin doğum sonu cinsel sağlık yönetimine ilişkin bilgi ve tutumları. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 165-182. https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000036