BibTex RIS Kaynak Göster

Etkili vatandaşlık eğitimi için bir öneri

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 39 - 54, 01.12.2012
https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000028

Öz

Bir ülkenin devamlılığını sağlayabilmek ve farklılıkları ortak amaçlarda birleştirebilmek, bireylere vatandaş olma bilinci kazandırmakla gerçekleşebilir. Bu nedenle vatandaşlık eğitimi yalnızca örgün eğitimde okullarda verilen bir ders değil, yaşam boyu öğrenmeye dayalı dinamik bir süreçtir. Bu süreç, toplumda yaşayan her bireyin bilgili, problem çözücü, katılımcı, sorumluluk sahibi, toplumsal sorunlara duyarlı bir varlık olarak yaşamasını destekler. Gerçekte günümüze değin yapılan çalışmalarda vatandaşlık kavramının ne olduğu hep tartışılmış olmakla beraber, özellikle küreselleşen dünyada vatandaşlık kavramının içinin boşaldığı ve anlamını yitirdiği de öne sürülmektedir. Oysa, toplumsal hatta küresel sorunlar ile başa çıkabilmek için aktif ve etkili vatandaşlığın önemi açıktır. Bu nedenle gelişmiş ülkelerde özellikle gençlerin aktif, etkili ve katılımcı vatandaş olmaları için bilgi ve becerilerinin iyileştirilmesi ile değerlerinin yönlendirilmesine ilişkin çabaların arttığı gözlenmektedir. ve toplumla ilgili aktivitelere katılan katılımcı vatandaş; sosyal, ekonomik ve politik güç arasındaki etkileşimi anlamlandırarak analiz edebilen adalet merkezli vatandaş olmak üzere üç tip ideal vatandaştan söz edilmektedir. Bu çalışmada, aktif ve katılımcı vatandaşlık için bireysel bilgi ve becerilerin desteklenmesine, aynı zamanda bireyin vatandaş olma davranışlarını biçimlendirmeye yönelik aktif ve etkili vatandaşlık eğitimi için temel alınabilecek bir model önerisi sunulacaktır

A SUGGESTION FOR EFFECTIVE CITIZENSHIP EDUCATION

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 39 - 54, 01.12.2012
https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000028

Öz

The progression of a country and the integration of differences within a single aim is possible with people gaining the awareness of being a citizen. That is why citizenship training is not only a course given in the schools during formal education but also it includes lifelong learning. In this process every individual is expected to be citizen who is knowledgeable, problem solving, participating, responsible and sensitive to social problems. In the studies conducted till now, the concept of citizenship is discussed. Especially in the globalizing world it is advocated that the concept of citizenship is emptied and lost its meaning. However, the importance of active and effective citizenship is quite clear in order to deal with social and even global problems. That is why in developed countries an increase in the efforts are observed which target especially youth and which aim the amelioration of their knowledge and skills and guide their values for them to be effective and participating citizens

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92RK27TG
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şengül Hablemitoğlu Bu kişi benim

Emine Özmete Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Hablemitoğlu, Ş., & Özmete, E. (2012). Etkili vatandaşlık eğitimi için bir öneri. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 39-54. https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000028

Cited By






HALK EĞİTİMİNDE BİR ÖNCÜ: HACI BEKTAŞ VELİ
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi
https://doi.org/10.60163/hbv.107.016



OSMANLI DEVLETİ’NDE YEREL YÖNETİM KÜLTÜRÜ
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.16953/deusosbil.472596

Osmanlıdan Cumhuriyete Vatandaş
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
https://doi.org/10.26466/opus.936133