Bu çalışma, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık
Kurumları Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine
ilişkin tutumlarını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın
evrenini, Sağlık Kurumları Yöneticiliği bölümü 1. ve 4. sınıfta öğrenim gören
139 öğrenci oluşturmuştur. Ulaşılabilir bir evren olması nedeniyle örnek
seçilmeyip, öğrencilerin tümüne ulaşılması düşünülmüştür.
Araştırma, tanımlayıcı türde olup, veriler anketle toplanmıştır. Verilerin
toplanmasında Zeyneloğlu ve Terzioğlu tarafından geliştirilen “Toplumsal
Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Anket, öğrencilere gözlem
altında uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler bilgisayara
aktarılmış, uygun istatistiksel tekniklerle analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir.
Öğrencilerin toplumsal cinsiyet rolleri açısından genel olarak eşitlikçi
tutuma sahip oldukları, ancak evlilikte cinsiyet rolü, geleneksel cinsiyet rolü
ve erkek cinsiyet rolü açısından ise daha çok geleneksel tutuma sahip
oldukları söylenebilir. Öğrencilerin çoğu (%86,3’ü) programda toplumsal
cinsiyete ilişkin ders bulunması gerektiğini ifade etmişlerdir.
Programa toplumsal cinsiyetle ilgili bir ders konması ve öğrencilerin
konuya ilişkin bilgi paylaşımlarını sağlayan sosyal ve bilimsel etkinliklere yer
verilmesi önerilebilir
Toplumsal Cinsiyet Tutum Sağlık Kurumları Yöneticiliği Öğrencileri
This study has been prepared to evaluate the attitude of the Ankara
University Faculty of Health Sciences Health Institutions Management
Department students towards social sexual roles. The population of this
research consisted of 139 students from 1st class to 4th class studying at the
department of Health Institutions Management. As it is a reachable
population, it has been planned to reach all students.
The research is depictive and all data is collected through
questionnaires. At collecting the data, “Attitude Scale for Social Sexual
Roles” developed by Zeyneloğlu and Terzioğlu has been used. The
questionnaire to students has been applied under observation. The data
collected from the research have been transferred to computer, has been
analyzed and evaluated through appropriate statistical techniques.
It can be said that, students in regards of social sexual roles are
egalitarian, however, sexual role in marriage, traditional sexual role and man
sexual role, the students are more close to traditional approach. Most of the
students (86,3 %) stated that there should be a lecture about the social
sexual role in their program.
Adding a lecture related with the social sex to the program and making
social and scientific activities to let the students share knowledge about this
subject can be adviced.
Social Sex Attitude Students of Health Institutions Management
Diğer ID | JA47KZ42EB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |