Amaç: Bu araştırma,
tipik gelişim gösteren çocukların işitme engelli kardeşleriyle olan
ilişkilerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu amaç
doğrultusunda amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış, Ankara’da bir özel eğitim
ve rehabilitasyon merkezine devam eden işitme engelli çocukların, yaşları
dokuz-18 arasında değişen tipik gelişim gösteren kardeşleri (n=15) araştırmaya
dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
hazırlanan ve uzman görüşü doğrultusunda son halini alan yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Görüşmeler tamamlandıktan sonra, yapılış sırasına göre
numaralandırılarak ve kod verilerek yazıya dökülmüştür. Bulgular ve Sonuç: Araştırmadan elde edilen bulgulara göre tipik
gelişim gösteren kardeşlerin çoğunlukla üzgün olduğu, birlikte dışarıda vakit
geçirmekten rahatsız olmadığı, olumlu-olumsuz duygularını paylaştıkları,
iletişim kurmakta zorluk yaşamadıkları ve birbirlerine yardım ettikleri
görülmüştür. Araştırma sonucunda ailelere, eğitimcilere ve uzmanlara önerilerde
bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |