Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Characteristics of the Preschool Education Program: Administrator and Teacher Opinions

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 1, 113 - 126, 30.06.2020

Öz

Objective: This study aimed to investigate administrator and teacher opinions on the characteristics of the preschool education program. Method: This phenomenological study was conducted with the participation of 5 school administrators and 35 preschool teachers. In the study, data about the administrators and the teachers were gathered with the Demographic Information Form and the semi-structured interview form was used in the determination of the opinions of the administrators and the teachers on the characteristics of the preschool education program. The study data gathered with the qualitative interview form were analyzed with MAXQDA software. Results and Conclusion: The study results showed that administrators were aware of teacher training needs and that both administrators and teachers needed to be supported with additional training on the Preschool Education Program updated and piloted in 2012 and implemented in 2013.

Kaynakça

  • Aral, N. and Can Yaşar, M. 2015. 36-72 aylık çocuklar için eğitim programı. In Aysel Köksal Akyol (Ed.), Okul öncesi eğitim programları. (pp. 78-112 ). Ankara: Hedef
  • Aral, N., Kandır, A. and Can-Yaşar, M. 2003. Okulöncesi eğitim 1. İstanbul: Ya-Pa
  • Arslan, S. and İlkay, N. 2015. Okulöncesi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi; 1( 1), 22-32
  • Aysu, B. and Aral, N. 2017. Okul Öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve uygulamalarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi; 24(5), 25-61.
  • Bağ, C. 2015. Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yeterlikleri ve hizmet içi eğitimi htiyaçları (Yüksek Lisans Tezi). Düzce Üniversitesi, Bolu
  • Brodin, J., and Renblad, K. 2015. Early childhood educators’ perspectives of the Swedish National Curriculum for Preschool and Quality Work. Early Childhood Education Journal; 43(5), 347-355.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. 2016. Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pepem
  • Demirel, Ö. 2004. Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem
  • İnan, H. Z. 2017. Okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitim programı. In Fatma Alisinanoğlu (Ed.), Okul öncesi eğitimde özel öğretim yöntemleri. pp. 1-25, Ankara: Pegem
  • Kaya, Ö., Aytar, A. 2012. Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin çocuk merkezli yaklaşım uygulamalarının değerlendirilmesi. Journal Of Academic Studies; 14(53), 27-75
  • Köksal, O., Balaban Dağal, M. A., Duman, A., 2016. Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of Social Science; 46, 379-394
  • MEB. 2013. Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB.
  • Sofou, E. and Tsafos, V. 2010. Preschool teachers’ understandings of the national preschool curriculum in Greece. Early Childhood Education Journal; 37(5), 411-420.
  • Turan, F. 2016. Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim öğretim faaliyetlerinin denetimi, International Journal Of Eurasia Social Sciences; 7(23), 94-119
  • Yıldırım, A. and Şimşek, H. 2009. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. baskı). Ankara: Seçkin

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ: YÖNETİCİ ve ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 1, 113 - 126, 30.06.2020

Öz

Amaç: Araştırmada, yöneticilerin ve öğretmenlerin okul öncesi eğitim programının özelliklerine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninde gerçekleştirilen araştırma 5 okul yöneticisi ve 35 okul öncesi öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmada okul yöneticileri ve öğretmenlere ilişkin bilgi elde etmek amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” ile okul öncesi eğitim programının temel özelliklerine yönelik yönetici ve öğretmenlerin düşüncelerini belirlemek amacıyla hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında çalışma grubundan nitel görüşme formu ile elde edilen verilerin çözümlenmesi için, MAXQDA programı kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuç: Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenlerin 2012 yılında güncellenerek pilot çalışmaları yapılan ve 2013 yılında uygulanmaya başlanan Okul Öncesi Eğitim Programı ile ilgili eğitim ihtiyaçlarının yöneticiler tarafından farklına varıldığı, hem öğretmenlerin hem de yöneticilerin güncel program konusunda destek eğitime ihtiyaç duydukları bulunmuştur.

Kaynakça

  • Aral, N. and Can Yaşar, M. 2015. 36-72 aylık çocuklar için eğitim programı. In Aysel Köksal Akyol (Ed.), Okul öncesi eğitim programları. (pp. 78-112 ). Ankara: Hedef
  • Aral, N., Kandır, A. and Can-Yaşar, M. 2003. Okulöncesi eğitim 1. İstanbul: Ya-Pa
  • Arslan, S. and İlkay, N. 2015. Okulöncesi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi; 1( 1), 22-32
  • Aysu, B. and Aral, N. 2017. Okul Öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve uygulamalarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi; 24(5), 25-61.
  • Bağ, C. 2015. Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yeterlikleri ve hizmet içi eğitimi htiyaçları (Yüksek Lisans Tezi). Düzce Üniversitesi, Bolu
  • Brodin, J., and Renblad, K. 2015. Early childhood educators’ perspectives of the Swedish National Curriculum for Preschool and Quality Work. Early Childhood Education Journal; 43(5), 347-355.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. 2016. Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pepem
  • Demirel, Ö. 2004. Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem
  • İnan, H. Z. 2017. Okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitim programı. In Fatma Alisinanoğlu (Ed.), Okul öncesi eğitimde özel öğretim yöntemleri. pp. 1-25, Ankara: Pegem
  • Kaya, Ö., Aytar, A. 2012. Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin çocuk merkezli yaklaşım uygulamalarının değerlendirilmesi. Journal Of Academic Studies; 14(53), 27-75
  • Köksal, O., Balaban Dağal, M. A., Duman, A., 2016. Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of Social Science; 46, 379-394
  • MEB. 2013. Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB.
  • Sofou, E. and Tsafos, V. 2010. Preschool teachers’ understandings of the national preschool curriculum in Greece. Early Childhood Education Journal; 37(5), 411-420.
  • Turan, F. 2016. Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim öğretim faaliyetlerinin denetimi, International Journal Of Eurasia Social Sciences; 7(23), 94-119
  • Yıldırım, A. and Şimşek, H. 2009. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. baskı). Ankara: Seçkin
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Neriman Aral 0000-0002-9266-938X

Figen Gürsoy 0000-0002-6199-4024

Burçin Aysu 0000-0003-3881-191X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aral, N., Gürsoy, F., & Aysu, B. (2020). Characteristics of the Preschool Education Program: Administrator and Teacher Opinions. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(1), 113-126.