Amaç: Bu araştırma, Sağlığı Geliştirme dersinin hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve sağlık algıları üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, tek gruplu öntest-sontest desende yarı-deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Sağlığı Geliştirme dersini alan 65 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş, evrenin tümü örnekleme alınmış olup araştırma çalışmaya katılmayı kabul eden 46 hemşirelik öğrencisi (katılım oranı %70,7) ile tamamlanmıştır. . Veriler “Kişisel Bilgi Formu”, “Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II” ve “Sağlık Algısı Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Veriler tanımlayıcı istatistikler, Wilcoxon İşaretli Sıra Testi, Bağımlı gruplar t-testi ve Pearson korelasyon testi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin ön test ve son test puan ortalamaları arasında; Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II ile “fiziksel aktivite”, “beslenme” ve “stres yönetimi” alt ölçekleri açısından istatistiksel olarak anlamlı fark belirlenirken (p<0.05), Sağlık Algısı Ölçeği açısından istatistiksel olarak anlamlı fark belirlenmemiştir(p> 0,05)
Sonuç: Sağlığı Geliştirme dersinin, öğrencilerin sağlık davranışlarını geliştirdiği, sağlık algısını etkilemediği belirlenmiştir. Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının kazandırılmasına yönelik derslerin hemşirelik müfredatında sürdürülmesi ve üniversitelerin tüm bölümlerine yaygınlaştırılması önerilmektedir.
Sağlığı geliştirme sağlık algısı sağlık davranışı sağlıklı yaşam biçimi
Aim: This study was conducted to determine the effect of health promotion course on nursing students' healthy life
style behaviors and health perceptions. Subject and Method: One group pretest-posttest design was used in the
study. The population of the study consisted of 65 nursing students who took the Health Promotion course. Without
applying any further criteria, the whole population was included in the study. The sample consisted of 46 students
(70.7%). Data were collected using “Personal Information Form”, “Healthy Life Style Behavior Scale II” and
“Perception of Health Scale”. The data were evaluated via descriptive statistics, Wilcoxon Signed Rank Test and
Paired two groups t-test. Results: It was determined that there was statistically significant differences between the
pretest and posttest score means of Healthy Life Style Behaviors Scale II, “physical activity”, “nutrition” and
“stress management” subscales (p<0.05); however, there was no statistically significant difference between the
pretest score mean and posttest score mean of Health Perception Scale (p> 0.05). Conclusion: It was determined
that the Health Promotion course improved students' healthy life style behaviors. It is recommended to continue
delivering the courses aiming at providing healthy life style behaviors in the nursing curriculum and these courses
should be extended to all departments of universities.
Health promotion health perception health behavior healthy lifestyle
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |