Amaç: Bu araştırmada ilköğretim üçüncü ve dördüncü sınıflara devam eden çocukların sağlık eğitimi bilgi düzeyleri
ile ebeveynlerinin bilgi düzeylerinin karşılaştırılarak iki grup arasında fark olup olmadığının ortaya çıkarılması
amaçlanmıştır. Örneklem ve Yöntem: Nicel bir araştırma olarak tasarlanan araştırmanın örneklem grubunda 313
çocuk ve ebeveyn bulunmaktadır. Araştırma verileri ölçek kullanılarak elde edilmiştir. Ölçeğin çocuklar ve
ebeveynlerin sonuçları arasında fark olup olmadığını belirleyebilmek için bağımsız iki grup arasındaki farkın
anlamlılığı testi yapılmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda, çocuklarla ebeveynlerinin sağlık eğitimi bilgi düzeyleri
genel sonuçları arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Alt boyutlarda yapılan inceleme sonucunda kişisel güvenlik
ve ilkyardım, uyku, ruh sağlığı ve sosyal ilişkiler alt boyutlarında anlamlı fark bulunmazken temizlik ve öz bakım,
beslenme, ihmal ve istismar alt boyutlarında çocuklarla ebeveynlerinin ortalamaları arasında anlamlı fark
bulunmuştur. Sonuç: Sağlıklı bir toplum ve gelecek için çocuklarda sağlık eğitimi ve sağlık okuryazarlığı bilinci
mümkün olduğunca erken yaşlarda başlamalı ve çocukların eğitim sürecinin bir parçası olarak kabul edilmelidir.
sağlık eğitimi sağlık eğitimi bilgi düzeyi ilkokul çağındaki çocuklar
Aim: In this study, it was aimed to reveal if there is a difference between the two groups by comparing the health
education knowledge levels of the children attending the third and fourth grades of primary education and the
knowledge levels of their parents. Subject and Method: In this quantitative study, the sample consists of 313
children and their parents. Research data were obtained using a scale. In order to determine whether there is a
difference between the results of the scale between children and parents, the significance test of the difference
between the two independent groups was conducted. Results: As a result of the research, no significant difference
was found between the general results of the health education knowledge levels of the children and their parents. For
the sub-dimensions, there was no significant difference in personal safety and first aid, sleep, mental health and social
relations sub-dimensions, while a significant difference was found between the average scores of children and their
parents in the sub-dimensions of cleaning and self-care, nutrition, neglect and abuse. Conclusion: For a healthy
society and the future, children's health education and health literacy awareness should start as early as possible and
should be considered as part of the educational process of children.
health education health education knowledge level primary school children
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |