BibTex RIS Kaynak Göster

Deniz Ticareti ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler

Yıl 2014, Cilt: 45 Sayı: 1, 87 - 122, 01.06.2014

Öz

İpek Yolu ülkelerini de kapsayan Dünya ticaretinin yaklaşık %90’ı, diğer taşıma sistemlerine oranla daha ucuz olan denizyolu ile gerçekleştirilmektedir. Küresel deniz ticaretini etkileyen birkaç etmen vardır: Küreselleşme, dış ticaretteki büyüme, enerji güvenliği, petrol fiyatlarındaki istikrar/sızlık, gemi yapım finansmanı, navlun giderleri, mali krizler, vs. Bu etmenler içinden, deniz ticareti sektörünü en fazla etkileyen, kuşkusuz, 2008-2010 arasında yaşanan küresel mali krizdir. Kriz konjonktürüyle ülke filolarının DWT (detveyt- metrik ton) bazındaki dünya sıralaması değişti. Türkiye 2009’da 16.sırada yer buldu. Türkiye’nin, 2023 vizyonuna göre, dünya deniz ticaretinden yüksek pay alması için doğru stratejilere ihtiyacı bulunmaktadır: Bu stratejilerden birincisi; sınai gemi yapımında yenilikçi merkez haline gelmek ve bunun için kamu bütçesini arttırıp özel sektörü teşvik etmektir. İkincisi; dünya biyoteknolojik devrim yaşadığına göre, Türkiye de “deniz biyoteknolojisi” ekseninde mal ve hizmet üretip pazarlayabilir. Üçüncüsü; Türkiye tam üyelik için müzakere sürecinde olduğu “Avrupa Birliği’nin denizcilik politikası” ile de uyumlu olmak zorundadır

Maritime Trade and the Global Financial Crisis: New Strategies for Turkey on Silk Road

Yıl 2014, Cilt: 45 Sayı: 1, 87 - 122, 01.06.2014

Öz

The 90 % of world trade which covers also Silk Road countries has done with the seaway which is the cheapest. There are some elements which are affecting maritime trade: Globalization, trade growth, energy safety, in/stability in fuel prices, financing of ship building, freight payments, financial crisis etc. The element of those which is affecting maritime trade is the global financial crisis between 2008-2010. Crisis has changed countries’ DWT world rankings. Turkey took place herself in 16th position by 2009. According Vision2023, Turkey needs the right strategies for taking high values in maritime transport. The first one of these strategies is to be an industrial centre in ship building, and for this aim is to increase public budget and is to incentive private sector. Second, Turkey can produce goods and service in biotechnology by the fact now the biotechnological revolution living. Third, Turkey has to conform to “European Union maritime Policy”, of which is in negotiation process for full membership

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24NR93AH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İrfan Kalaycı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 45 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kalaycı, İ. (2014). Deniz Ticareti ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler. Avrasya Etüdleri, 45(1), 87-122.
AMA Kalaycı İ. Deniz Ticareti ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler. Avrasya Etüdleri. Haziran 2014;45(1):87-122.
Chicago Kalaycı, İrfan. “Deniz Ticareti Ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler”. Avrasya Etüdleri 45, sy. 1 (Haziran 2014): 87-122.
EndNote Kalaycı İ (01 Haziran 2014) Deniz Ticareti ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler. Avrasya Etüdleri 45 1 87–122.
IEEE İ. Kalaycı, “Deniz Ticareti ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler”, Avrasya Etüdleri, c. 45, sy. 1, ss. 87–122, 2014.
ISNAD Kalaycı, İrfan. “Deniz Ticareti Ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler”. Avrasya Etüdleri 45/1 (Haziran 2014), 87-122.
JAMA Kalaycı İ. Deniz Ticareti ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler. Avrasya Etüdleri. 2014;45:87–122.
MLA Kalaycı, İrfan. “Deniz Ticareti Ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler”. Avrasya Etüdleri, c. 45, sy. 1, 2014, ss. 87-122.
Vancouver Kalaycı İ. Deniz Ticareti ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler. Avrasya Etüdleri. 2014;45(1):87-122.