Suriye mülteci krizi gibi birçok meselede ortaya çıktığı üzere liderlik, artık çok temel bir küresel mesele halini almıştır. Ulus devletler ile uluslararası kuruluşlar, bugünkü sorunlara yönelik olarak gerekli çözümleri geliştirmekte çoğunlukla yetersiz kalmaktadır. Dünya bugün yeni bir liderlik arayışı içerisindedir. Dünyanın aradığı yeni liderlik, ulus devletler ile uluslararası kuruluşların yeteneklerinin ötesindeki bir kabiliyeti ifade etmektedir. Yeni uluslararası liderlik, birçok küresel krizde tecrübe edildiği üzere günümüzde artık yalnıza çıplak güç imkânlarının kullanımı ile elde edilmekten uzaktır. Bu makalenin bakış açısından yeni uluslararası liderlik, sosyal boyut ya da ‘sosyal amaç’ yüklü bir liderliktir. Sovyetler Birliği’nin dağılmasının ardından Rusya, yakın çevresi ve Orta Doğu gibi komşu bölgelere yönelik aktif dış politikası ile günümüzde de haklı bir itibar elde etmiştir. Rusya’nın yeniden bir büyük bir güç olarak ortaya çıkması, günümüz dünya meseleleri içerisinde başlıca gündem maddelerinden biri olmuştur. Rusya’nın komşu bölgelerde siyasi düzenin şekillendirilmesinde aktif rol alma amaçlı bir politika izlemesi, dikkatlerden kaçmamaktadır. Rusya’nın yeniden büyük bir güç olarak ortaya çıkışının belirgin işaretleri karşısında bu ülke derinlemesine bir tetkiki ve değerlendirmeyi hak etmektedir. Rusya’nın tetkiki ve değerlendirmesinde asıl vurgu, bu ülkenin dış politika faaliyetlerinde yeni küresel liderliğin ayırıcı unsurlarından olan sosyal boyut, sosyal amaç ve kesintisiz ve dayanıklı bir devlet geleneği gibi unsurları tespit etme ve belirginleştirme üzerine olacaktır. Yeni gelişen potansiyel bir büyük güç olarak Rusya’nın tetkik ve değerlendirilmesi, bir taraftan bu ülkenin, diğer taraftan ise uluslararası liderlik arayışının asıl doğasını anlamaya katkı sağlayabilecektir
Leadership has turned into one of the major global problems as seen on many occasions such as Syrian refugee crisis. Nation-states and international organizations remain incapable of solving the world’s problems. The world today needs a new leadership. It involves a capacity which goes beyond those of nation-states and international organizations. The new international leadership cannot be any more attained only through the use of hard power capabilities as often witnessed in global crises. From the vantage point of this article, the ‘new’ international leadership is the leadership with social dimension or ‘social purpose’. Since the dissolution of the Soviet Union, Russia has again achieved a deserved global reputation through its active foreign policy in its near abroad and neighbouring regions like the Middle East. Russia’s emergence as a great power again has been a major item on the agenda of world affairs. It has become clear that Russia pursues a policy of active involvement in the shaping of political order in neighbouring regions. In the face of the reality that Russia is now an emerging great power again, it deserves to be a subject of in-depth analysis and assessment. Special emphasis in the analysis of Russia will be placed on figuring out the distinguishing elements of the new international leadership such as social dimension, social purpose and a resilient state tradition in Russian foreign policy actions. Assessing Russia as a potential and emerging great power may contribute to grasp the true nature of Russia’s foreign policy actions and that of the problem of the international leadership
Diğer ID | JA25AG82ZP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 49 Sayı: 1 |