Bu çalışmada öğretim dili Türkçe, Kazakça ve Rusça olan Hoca Ahmet Yesevi
Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi (HAYUTKÜ) Tıp Fakültesi üçüncü sınıf öğrencilerinin,
Türkçe video-telekonferans sistemi ile takip ettiği derslere yönelik başarı durum analizi
yapılmıştır. Bu değerlendirme sonucunda uzaktan eğitimdeki dil sorunu nedeniyle beklenen
başarı elde edilemediği tespit edilmiştir. Çalışmada, dil sorununun farklı boyutlarının tespiti
yapılmıştır. Rusçanın devlet dili ve bilim dili olarak kullanılması, öğrencilerin yeterli seviyede
mesleki terimlere sahip olmayışından kaynaklanan sorun ve Kazakçanın eğitim dili olarak
kullanılmayışı yada gelişmiş bilim dili olmayışından kaynaklanan dil sorunu tespit edilmiştir.
Üniversitede çok dilli eğitimdeki başarısızlığın kaynağı belirlenmiş ve sorunun çözümü için öneri
getirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2015 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 1899 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası