Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK TÜKETİCİLERİNİN KURUMSAL İMAJ ALGISI İLE HASTANE BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, , 927 - 934, 28.11.2018
https://doi.org/10.33692/avrasyad.510401

Öz

Bir örgütün toplum ve paydaĢları tarafından nasıl görüldüğünü yansıtan kurumsal imaj, toplumun ve paydaĢların örgüte iliĢkin davranıĢları, tutumları ve kararları ile iliĢki halindedir. Bireylerin hatta devletlerin bile çok önemsediği sağlık konusunda da tüketicilerin birçok davranıĢı, tutumu ve kararı kurumsal imaj algısı ile iliĢki halindedir. Bu çalıĢma ile sağlık tüketicilerinin kurumsal imaj algısı ile hastane bağlılığı arasındaki iliĢkinin özel hastaneler açısından ortaya konulması amaçlanmıĢtır. AraĢtırma, Eylül 2018’de Ġstanbul’da gerçekleĢtirilmiĢtir. AraĢtırma verileri Ġstanbul’da ikamet eden ve 18 yaĢını doldurmuĢ bireylerden toplanmıĢtır. AraĢtırmada veri toplamak için anket yöntemi kullanılmıĢ ve geçerli olan 386 adet anket formu değerlendirilmeye alınmıĢtır. Yapılan analizlerde tanımlayıcı istatistikler hesaplanmıĢ ve Spearman's korelasyon analizi yapılmıĢtır. AraĢtırma sonuçlarına göre, kurumsal imaj algısı ile hastane bağlılığı arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönlü ve yüksek düzeyde iliĢki olduğu belirlenmiĢtir. Yine araĢtırma sonuçlarına göre, katılımcıların kurumsal imaj algısının olumlu olduğu, hastane bağlılığı düzeyinin ise, orta düzeyde olduğu belirlenmiĢtir. Kurumsal imaj algısının sağlık tüketicilerinin hastane bağlılığı ile olan iliĢkisi ve olumlu kurumsal imaj algısının hastanelere sağladığı faydalar dikkate alındığında, kurumsal imaj algısının olumlu olabilmesi için hastane yönetimlerinin, hastanenin fiziki koĢullarda ve görünümünde iyileĢtirmeler yapmak, çalıĢanların kurumu en iyi Ģekilde temsil etmesini sağlamak, kaliteli hizmet sunmak, sosyal sorumluluk faaliyetlerini yerine getirmek, sosyal medya platformlardaki paylaĢımları ve basını takip etmek, paydaĢları ve kamuoyunu bilgilendirmek, yaĢanan mağduriyetlere hızlı bir Ģekilde müdahale etmek gibi çalıĢmalarda bulunması önerilmektedir.

Kaynakça

  • AGYEI, Paul Mensah ve KILIKA, James M., (2014), “Relationship between Corporate Image and Customer Loyalty in the Mobile Telecommunication Market in Kenya”, Management Studies, II, 5: 299-308.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Deniz Bu kişi benim

Onur Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 7 Ekim 18
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Deniz, S., & Yüksel, O. (2018). SAĞLIK TÜKETİCİLERİNİN KURUMSAL İMAJ ALGISI İLE HASTANE BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(15), 927-934. https://doi.org/10.33692/avrasyad.510401

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası