Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“METİN” MERKEZLİ DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI: LİSANSÜSTÜ TEZLER ÖRNEĞİ

Yıl 2019, , 382 - 411, 26.06.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.595674

Öz

Bu araştırmanın amacı, çeşitli metinlerdeki değerleri tespit etmeyi amaçlayan lisansüstü
tezleri farklı açılardan ele alıp incelemektir. Tarama modelinde doküman incelemesi ile
gerçekleştirilen çalışmanın örneklemini 2009-2018 yılları arasında hazırlanan 160‟ı yüksek
lisans, 18‟i doktora tezi olmak üzere toplam 178 lisansüstü araştırma oluşturmaktadır. Bu
araştırmalar, hazırlandıkları yıllara, öğrenim kademesine, üniversitelere, örneklem olarak
kullanılan materyallere, incelenen metinlerin edebî türlerine, araştırmalarda kullanılan değer
sınıflandırmalarına ve en çok tercih edilen yazar-eser dağılımlarına göre incelenmiştir.
Araştırmanın verileri içerik analizi ile çözümlenmiş, ulaşılan kategoriler frekans ve yüzde
değerleri kullanılarak tablo ve grafikler aracılığıyla sunulmuştur. Elde edilen bulgulara göre
metin merkezli değerler eğitimi çalışmalarının en çok 2015, 2017 ve 2018 yıllarında
hazırlandığı, yüksek lisans seviyesindeki çalışmaların çoğunlukta olduğu, Atatürk
Üniversitesinin konuyla ilgili en fazla tezin hazırlandığı üniversite olduğu belirlenmiĢtir.
Araştırmalarda kullanılan materyallerde edebî eserler ile ders kitaplarının daha çok tercih
edildiği; bir yazarın birden fazla eseri üzerine yapılan araştırmalara ağırlık verildiği, hikâye ve
roman türündeki eserlerin daha çok incelendiği tespit edilmiştir. Safahat ve Dede Korkut
Hikâyeleri tezlerde en çok incelenen eserler olurken, Aytül Akal, Muzaffer İzgü, Yalvaç Ural ve
Yavuz Bahadıroğlu, eserlerindeki değerler üzerine en fazla araştırma yapılan isimler olarak öne
çıkmışlardır. 

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Kemiksiz Bu kişi benim 0000-0001-8628-6203

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Kemiksiz, Ö. (2019). “METİN” MERKEZLİ DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI: LİSANSÜSTÜ TEZLER ÖRNEĞİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(18), 382-411. https://doi.org/10.33692/avrasyad.595674

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası