With this research, it was aimed to evaluate the views of nursing students on effectiveness of simulation method in burn patient care planning and burn clinics practice. The research was carried out with the students enrolled in Surgical Diseases Nursing Course in the nursing department of a health college of a university located in the Central Anatolia Region, in spring semester of the 2017-2018 academic year. The simulation-related data of this research was gathered from the written views of the students in the intervention group (n=31) who were doing the simulation application. The data on the burn clinic was collected through focus group interviews conducted to obtain the views of the students selected from the intervention (n=10) and control (n=10) groups after the clinical practice, using a table of random numbers. The data were evaluated with content analysis. As a result of the analysis, the themes created from the views of students on effectiveness of simulation method, who was practicing with simulation are the advantages of simulation method, the difficulties of using simulation method, the emotions experienced in simulation practice and the thoughts about the use of simulation method in practices.And from the views of students on clinics practice, who were practicing in burn clinics, the experiences on burn patient care, the emotions experienced in burn clinics, difficulties experienced in burn clinics and suggestions for developing clinical practice themes were created. As a result, high-fidelity simulation method; it has been determined that it has advantages such as making learning permanent, improving maintenance and communication skills, adopting the importance of teamwork, detecting and correcting incomplete and faulty applications. For this reason, it is recommended to integrate the simulation method that supports theoretical education and clinical practice into the nursing education curriculum and to expand its use.
burns clinical experience nursing education Simulation training
Bu araştırmayla, yanıklı hasta bakımının planlanmasında simülasyon yönteminin etkinliğine ve yanık kliniği uygulamasına yönelik hemşireliköğrencilerinin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma; 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, İç AnadoluBölgesi’nde yer alan bir üniversitenin sağlık yüksekokulunun hemşirelik bölümünde, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersine kayıtlıolan öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın simülasyon ile ilgili verileri simülasyon uygulaması yapan müdahale grubu (n=31)öğrencilerinden uygulamaya yönelik olarak yazılı alınan görüşleriyle toplanmıştır. Yanık kliniği ile ilgili veriler ise, müdahale (n=10) ve kontrol(n=10) gruplarından rastgele sayılar tablosu kullanılarak seçilen öğrencilerin klinik uygulama sonrasında uygulamaya yönelik görüşlerinialmak için gerçekleştirilen odak grup görüşmeleri ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Yapılan analiz sonucundasimülasyon eşliğinde uygulama yapan öğrencilerin simülasyon yönteminin etkinliğine yönelik görüşlerinden oluşturulan temalar; simülasyonyönteminin avantajları, simülasyon yönteminin kullanım güçlükleri, simülasyon uygulamasında yaşanan duygular ve simülasyon yöntemininuygulamalarda kullanımı ile ilgili düşüncelerdir. Yanık kliniğinde uygulama yapan öğrencilerin klinik uygulamaya yönelik görüşlerindenise; yanıklı hasta bakımına yönelik deneyimler, yanık kliniğinde yaşanan duygular, yanık kliniğinde yaşanan güçlükler ve klinik uygulamayıgeliştirmeye yönelik öneriler temaları oluşturulmuştur. Sonuç olarak yüksek gerçeklikli simülasyon yönteminin; öğrenmeyi kalıcı halegetirme, bakım ve iletişim becerilerini geliştirme, ekip çalışmasının önemini benimsetme, eksik ve hatalı uygulamaları görüp düzeltmegibi avantajları olduğu tespit edilmiştir. Bu sebeple hemşirelik eğitimi müfredatlarına teorik eğitimi ve klinik uygulamayı destekler nitelikte simülasyon yönteminin entegre edilmesi ve kullanımının yaygınlaştırılması önerilmektedir.
hemşirelik eğitimi klinik deneyim Simülasyon eğitimi yanıklar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |