Bu araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı bilgi, beceri ve davranış yeterliliklerini değerlendirmektir. Kesitsel tipteki bu çalışmanın örneklemini 435 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında sosyo-demografik özellikler formu ve kanıta dayalı uygulama anketi kullanılmıştır. Hemşirelik öğrencilerinde kanıta dayalı uygulama anketi, bilgi alt boyutu ortalama puanı 18,6 ± 2,9, beceri alt boyutu ortalama puanı 19,1 ± 2,9, davranış alt boyutu ortalama puanı 46,9 ± 6,7, toplam puan ortalaması 84,7 ± 9,1'dir. Tanımlayıcı özellikler ile kanıta dayalı uygulama ölçeği karşılaştırıldığında, bilgi alt boyutu: 21-22 yaşlarında, annesi üniversite mezunu, aile geliri giderden fazla, meslek lisesi mezunu ve 4. sınıf öğrencisi olanlarda; beceri alt boyutu: 2. sınıfta öğrenim gören öğrencilerde; davranış alt boyutu: kadınlarda, bekârlarda, 2. sınıfta okuyanlarda ve mesleğini ilgi alanlarına uygun bulanlarda; toplam puan ortalaması: kadınlarda, bekârlarda, 2. sınıflarda okuyanlarda ve mesleğini ilgi alanlarına uygun bulanlarda anlamlı olarak daha yüksektir (p<0.05). Beceri ve davranış alt boyutu, bilgi ve davranış alt boyutu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki vardır. (p<0,001). Çalışmamızda kanıta dayalı uygulama ölçeğinin bilgi, beceri, davranış alt grupları ve toplam puan ortalamalarının hemşirelik öğrencilerinde ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür.
The purpose of this research is to evaluate the evidence-based knowledge, skills and behavior competencies of nursing students. The sample of this cross-sectional study consisted of 435 nursing students. In collecting the data, socio-demographic characteristics form and “The Evidence-Based Practice Questionnaire in Nursing Students” were used. The evidence-based practice questionnaire in nursing students, knowledge subsets mean score is 18.6 ± 2.9, skill subsets mean score is 19.1 ± 2.9, behavior subsets mean score is 46.9 ± 6.7, total point average is 84.7 ± 9.1. When comparing the descriptive features with the evidence-based application scale, the information subsets means: in 21-22 years old, mother is a university graduate, family income is more than expenses, graduates from vocational high schools and 4th grade students; skill subsets: in the students studying in the 2nd grade; behavioral subsets: women, singles, 2nd class and those who find their profession suitable for their interests; the total score averages were found to be significantly higher in women, singles, 2nd class and those who find their profession suitable for their interests (p<0.05). There is a positive and significant relationship between skill and behavior subsets, knowledge and behavior subsets (p<0.001). In our study, the knowledge, skills, behavior subsets and total score averages of the evidence-based practice scale were found to be above the average in nursing students.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |