Müzik, toplumun bir yansıması olarak yeniden şekillenebilmektedir. Dolayısıyla toplumun etnik, inanç ve kültürel yöneliminin getirdiği dinamikleri müzikten bağımsız düşünmek mümkün değildir. Ancak çokkültürlü toplumlarda söz konusu dinamikler birden fazla olabilmektedir. Nitekim Hatay, çokkültürlü toplumlardan biri olup, birden fazla müzik dinamiklerine sahiptir.
Çokkültürlülük, birden fazla farklı kimliğin aynı toplum içerisinde bulunması anlamına gelmekte olup, kültürler arası etkileşimi gerekli kılmaktadır. Söz konusu çokkültürlü toplum yapısını oluşturan ötekilerin yönetim şekli ve siyasi politikalara dahil edilmesi ise çokkültürcülükle ilişkilidir. Hatay Medeniyetler Korosu da çokkültürlü bir toplum yapısının somut örneği olup, aynı zamanda devlet tekelinde kurulduğu için çokkültürcü bir perspektifi de temsil etmektedir. Bu çalışmada amaç, Medeniyetler Korosu’nu çokkültürlülük perspektifine göre incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yönteminin betimsel tarama modeli, görüşme ve netnografya yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Medeniyetler Korosu oluşturmakta olup ayrıca bir örneklem seçilmeyerek genel evren üzerinde çalışılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda Medeniyetler Korosu’nun ilk adının Gökkuşağı olarak belirlendiği, koronun kurulma aşamasında birçok amaç sıralansa da aslında koronun, Hatay’ın çokkültürlü toplumuna dikkat çekmek ve devletin çokkültürcü bir perspektife sahip olduğunu göstermek amacıyla araçsallaştırıldığı, böylece azınlıkların devletin "simgesel sermayesi” haline geldiği tespit edilmiştir.
ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK HATAY MEDENİYETLER KOROSU ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK VE MÜZİK
Multiculturalism means the existence of more than one different identity within the same society and requires intercultural interaction. The inclusion of others who make up the multicultural social structure in question in the management style and political policies is related to multiculturalism. Hatay Civilizations Choir is the epitome of a multicultural society structure, and at the same time, it represents a multicultural perspective since it was established under state monopoly. The aim of this study is to examine the Chorus of Civilizations from the perspective of multiculturalism. The descriptive scanning model of the qualitative research method, interview and netnography methods were used in the study. The universe of the study is the Choir of Civilizations, and the general universe was studied without selecting a sample. As a result of the findings, the first name of the Choir of Civilizations was determined as Gökkuşağı, and although many purposes were listed during the establishment of the choir, the choir was actually instrumentalized to draw attention to the multicultural society of Hatay and to show that the state had a multicultural perspective, thus making minorities the "symbolic capital" of the state. It has been detected that.
MULTİCULTURALİSM HATAY CHOİR OF CIVILIZATIONS MULTİCULTURALİSM AND MUSİC
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzikoloji ve Etnomüzikoloji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License