Eğitim, toplumların en önemli bileşenlerinden biridir. Ülkeler, özellikle gelişmiş ülkeler, eğitim ortamlarını iyileştirmek ve geliştirmek için teknoloji ve modern araçları eğitim sistemlerine dâhil etmek için çaba göstermektedir. Ayrıca birçok ülke KOVID-19 küresel salgının etkisini azaltmak ve eğitim sürecinin aksamasını önlemek için uzaktan eğitim sistemlerini kullanmaya başlamıştır. Bu süreçte Yemen gibi gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkeler de bu yeni uzaktan eğitim sürecinde birçok engellerle karşılaşmışlardır. Yemen'deki mevcut durum ve bunun siyasi ve ekonomik yansımaları nedeniyle Yemen, salgın nedeniyle örgün eğitime ara verilen ülkeler arasında yer almış ve devlet eğitimin tam sürekliliği için etkili bir alternatif de sunamamıştır. Aynı doğrultuda özel ortaokullar da uzaktan eğitimi uygulamak için bazı sorunlar ve zorluklarda karşılaşmışlardır.
Bu çalışmanın amacı, Yemen özel ortaokullarında e-öğrenmenin uygulanmasında karşılaşılan zorlukları ortaya koymaktır. Bu çalışmanın amacına ulaşmak için nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Yemen'in Mukalla şehrinde bulunan 13 özel ortaokulda görev yapan 9 müdür ve 19 öğretmen olmak üzere 28 gönüllü katılımcıdır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak 33 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcılarla telefon yoluyla iletişime geçilip araştırma hakkında detaylı bilgilendirmeler yapıldıktan sonra, görüşme sorularını içeren bir Google formu yanıtlamaları istenmiştir. Görüşmeler sonrasında elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Yemen'deki özel ortaokulların, öğrenme yönetim sistemlerinin uygulanması önünde bireysel, içerik, müfredat ve teknik zorluklarla karşı karşıya olduğu görülmüştür. Çalışma sonucunda, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri belirlenmiş, ayrıca araştırmacılara gelecek çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Education is one of the most important components of societies and one of the most important reasons for the Renaissance and development of nations. Countries, especially developed countries, strive to improve and develop their educational environments and introduce technology and modern tools into their educational systems. In contrast, the emergence of the COVID-19 pandemic has had a major impact on the education system around the world. Therefore, many countries have resorted to distance learning to mitigate the impact of the epidemic outbreak and avoid the suspension of the educational process. In developing and less developed countries such as Yemen, the e-learning process faces many obstacles. Yemen was among the countries where formal education was suspended due to the pandemic and there was no effective alternative to full continuity of education. Schools in Yemen face some challenges in terms of implementing electronic learning (e-learning), but private schools have some elements for implementing e-learning.
This study aims to identify the challenges facing the implementation of e-learning in Yemeni private schools. A qualitative research method was used to achieve the objective of this study. The working group of the study was 28 volunteer participants (9 managers and 19 teachers) in 13 private secondary schools in Mukalla city in Yemen. The semi-structured interview form which consists of 33 open-ended questions was used as a data collection tool within the scope of the research. The data obtained after the interviews were analyzed using descriptive and content analysis techniques. It was noted that the private secondary schools in Yemen face individual, content, curriculum, and technical challenges in front of implementing learning systems. As a result of the study, the problems encountered and proposed solutions were identified, as well as suggestions for researchers for future studies.
E-learning E-learning systems challenges implementation private secondary schools Yemen
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Tez Özeti |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |