Son yıllarda teknoloji alanında yaşanan hızlı gelişmeler birçok alanda olduğu gibi film endüstrisinde de birtakım gelişmelerin yaşanmasını sağlamıştır. Teknolojik imkânların film sektörüne aktarılmasıyla hızlı gelişmelere sahne olan alanlardan biri de animasyon filmlerdir. Canlı olmayan veya hareket etmeyen nesnelere canlılık ve hareket kazandırmayı ifade eden animasyon artık birçok alanda kullanılmaktadır. Film sektörü bu alanlardan bir tanesidir. Animasyon filmler her geçen gün popülerliğini artırmakta ve oldukça kalabalık izleyici kitlelerine ulaşabilmektedir. Bu araştırma, 2019 yılında gösterime giren yerli animasyon filmi “Rafadan Tayfa Göbeklitepe”nin değerler eğitimi ile ilgili ne tür iletiler içerdiğini tespit etmeyi ve bu filmi değerler eğitimi açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın animasyon türü filmlerin değerler eğitiminde kullanılabilme imkânı ile ilgili bir fikir vermesi beklenmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesiyle elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada değerler ile ilgili olumlu - olumsuz iletiler ve şiddet ile ilgili iletiler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler doğrultusunda, değerler eğitimi bakımından olumlu iletilerin filmin geneline hâkim olduğu ifade edilebilirse de olumsuz ve şiddet içeren iletilerin de azımsanmayacak oranda olduğu tespit edilmiştir. Özellikle izleyici kitlesi büyük oranda çocuklardan oluşan animasyon filmlerin değer aktarımında son derece etkili bir araç olduğu düşünüldüğünde bu tür filmlerin yapımında daha titiz davranılması gerektiği açıktır.
Din Eğitimi Değerler Eğitimi Değer Aktarımı Animasyon Rafadan Tayfa Göbeklitepe
The rapid developments in the field of technology in recent years have led to some developments in the film industry as well as in many other fields. Animated films are one of the fields that witnessed rapid developments with the transfer of technological opportunities to the film industry. Animation, which expresses the vitality and movement of non-living or non-moving objects, is now used in many areas. The film industry is one of these areas. Animated movies are increasing in popularity day by day and can reach very large audiences. This research aims to determine what kind of messages the domestic animated movie "Rafadan Tayfa Göbeklitepe", which was released in 2019, contains about values education and to examine this movie in terms of values education. It is expected that the research will give an idea about the possibility of using animation type films in values education. In the study, content analysis method was used in the analysis of the data obtained by document analysis, one of the qualitative research methods. In the research, positive and negative messages about values and messages about violence were tried to be determined. In line with the data obtained in the research, although it can be stated that positive messages dominate the film in terms of values education, it has been determined that negative and violent messages are also at a considerable rate. Considering that animation films, the audience of which are mostly children, are an extremely effective tool in the transfer of value, it is clear that more meticulous attention should be paid to the production of such films.
Religious Education Values Education Transfer of Value Animation Rafadan Tayfa Göbeklitepe
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |