Bu çalışmanın amacı Türk Kooperatifçiliğinin stratejik analizlerini yaparak Türk Kooperatifçiliğinin kalkınması adına yeni stratejiler belirleyip ilgili literatüre katkı sağlamaktır. Bu çalışmada Türk Kooperatifçiliğinin güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditlerini belirlemek için SWOT analizi tekniği kullanılmıştır. SWOT analizinden veriler elde edebilmek için farklı iş kollarına ait (Tarım (7), Esnaf (5), Sanayi (4), Hizmet (3), Eğitim (3), Akademisyen (7)) kooperatif yöneticisi ve uzmanının yanı sıra akademisyen görüşlerine başvurulmuştur. Bu görüşler sonucu Türk Kooperatifçiliği için 16 adet güçlü yön tespit edilmiş olup en güçlü yön olarak işbirliği, 17 adet zayıf yönde etkililik düzeyi en yüksek yetersiz sermaye, 13 adet fırsat değişkeninden en etkin olanı vergi avantajı, 16 adet tespit edilen tehdit değişkenlerinde ise etkililik düzeyi en yüksek olan finansal sorunlar olarak belirlenmiştir. Bu bağlamda veriler sonucu Türk Kooperatifçilik sektörüne yönelik yol göstermesi adına ilk sırada işbirliğine yönelik eylemlerin artması ve kooperatiflerin etkili kurumlar haline dönüştürülmesi, ikinci sırada Türk Kooperatifçiliğine daha çok sermaye desteği ve mevzuatta olumlu yönde düzenleme yapılması, üçüncü sırada vergi avantajları ve kooperatif ürünlerinden daha fazla tüketicinin yararlanması, dördüncü sırada ise sermaye kullanımının doğru yapılması, ekonomik tedbirler ve donanımlı insanlar için kooperatiflerin çekici hale getirilmesi şeklinde 4 strateji geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 1 |