Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

YÖNETİM MUHASEBESİ AÇISINDAN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 4.0 VE YALIN ALTI SİGMA YAKLAŞIMLARI

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 2, 782 - 805, 30.12.2023
https://doi.org/10.54688/ayd.1364747

Öz

Günümüzde endüstriler, Endüstri 4.0 olarak adlandırılan yeni endüstriyel aşamaya yönelmekte olup bu aşama, geleneksel kalite kavramlarının değişiklikleri dikkate aldığı modern üretim için yeni bir paradigmayı temsil etmektedir. Endüstri 4.0 kapsamında kalite yönetiminin dijitalleşmesiyle birlikte TKY’nin modern teknolojilere uyumlu hale gelmesi gerekmektedir ki bu doğrultuda yeni bir yaklaşım olarak Toplam Kalite Yönetimi 4.0 (TKY 4.0) ortaya çıkmıştır. TKY 4.0, kalite yönetimini, Endüstri 4.0 teknolojilerine uyarlamanın sonucu olarak, endüstriyel alanda teknoloji, kalite ve insanların entegrasyonunu destekleyen bir ekosistemdir. Endüstri 4.0, toplam kalite yönetiminin yanı sıra kalite yönetimi yaklaşımı olan Yalın Altı Sigma’yı (YAS) da etkileyebilmektedir. YAS, atık giderme, israfı ortadan kaldırma, süreç ve kalite iyileştirmeye odaklanan Yalın Üretim ve Altı Sigma'nın bir kombinasyonudur. TKY 4.0 ve Yalın Altı Sigma yaklaşımları, işletmelere kaliteyi arttırmak, hataları, israfı ortadan kaldırmak ve dolayısıyla maliyetleri azaltmak, süreçlerde sürekli iyileşmeyi sağlamak ve verimliliği arttırmak gibi önemli faydalar sunmaktadır. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı, işletmeler için oldukça önemli faydalar sağlayan TKY 4.0 ve Yalın Altı Sigma yaklaşımlarının yönetim muhasebesi açısından önemini ortaya koymaktır. Bu çerçevede bu çalışmada Endüstri 4.0 ile önem kazanan bu yaklaşımlardan öncelikle TKY 4.0 yaklaşımı, ardından YAS yaklaşımı literatür incelemesi suretiyle yönetim muhasebesi kapsamında teorik olarak ortaya konulmuştur.

Etik Beyan

Makele derleme makalesi olduğu için etik beyana ihtiyaç duyulmamaktadır.

Teşekkür

Dergi editörlerine, editör hocalarıma ve hakem hocalarıma vermiş oldukları emekler ve katkılarından ötürü teşekkürlerimizi ve saygılarımızı sunuyoruz.

Kaynakça

  • Ajmera, R., Umarani, P., & Valase, K. G. (2017). Lean six sigma implementation in textile industry. International Research Journal of Engineering and Technology, 4 (04), 1670-1676.
  • Akça, İ., & Tuzcuoğlu, F. (2021). Yalın altı sigma: Kavramsal bir derleme. Journal of Life Economics, 8 (3), 299-307. https://doi.org/10.15637/jlecon.8.3.03
  • Aktaş, R., & Karğın, M. (2011). Yalın muhasebe: Yalın üretim ortamında yeni bir yönetim muhasebesi yaklaşımı. World of Accounting Science, 13 (3), 91-128.
  • Albers, A., Gladysz, B., Pinner, T., Butenko, V. & Sturmlinger, T. (2016), Procedure for defining the system of objectives in the initial phase of an industry 4.0 project focusing on intelligent quality control systems. Procedia CIRP, 52, 262-267. doi: 10.1016/j.procir.2016.07.06
  • Ali, K., & Johl, S. K. (2021). Soft and hard TQM practices: Future research agenda for industry 4.0. Total Quality Management & Business Excellence, 1-31. doi: 10.1080/14783363.2021.1985448
  • Antony, J., & Banuelas, R. (2002). Key ingredients for the effective implementation of Six Sigma program. Measuring Business Excellence, 6 (4), 20-27. Permanent link to this document: doi:10.1108/13683040210451679
  • Arcidiacono, G. & Pieroni, A. (2018), The revolution lean six sigma 4.0. International Journal on Advanced Science, Engineering and Information Technology, 8 (1), 141-149.
  • Asif, M. (2020), Are QM models aligned with Industry 4.0? A perspective on current practices. Journal of Cleaner Production, 258 (1), 120820. doi:10.1016/j.jclepro.2020.120820
  • Babatunde, O. K. (2020). Mapping the implications and competencies for Industry 4.0 to hard and soft total quality management. The TQM Journal. 33 (4), 896-914. doi: 10.1108/TQM-07-2020-0158
  • Chiarini A. & Kumar, M. (2021): What is Quality 4.0? An exploratory sequential mixed methods study of Italian manufacturing companies. International Journal of Production Research, 1-22. doi:10.1080/00207543.2021.1942285
  • Chiarini, A. (2014). A comparison between time-driven activity-based costing and value stream accounting in a lean Six Sigma manufacturing case study. International Journal of Productivity and Quality Management, 14 (2), 131-148.
  • Chiarini, A.(2020). Industry 4.0, quality management and TQM world: A systematic literature review and a proposed agenda for further research. The TQM Journal, 32 (4), s.603-616, doi: 10.1108/TQM-04-2020-0082
  • Costa, L. B. M., Godinho Filho, M., Fredendall, L. D., & Paredes, F. J. G. (2018). Lean, six sigma and lean six sigma in the food industry: A systematic literature review. Trends in Food Science & Technology, 82, 122-133. doi: 10.1016/j.tifs.2018.10.002
  • Demircioğlu, E. N., & Küçüksavaş, N. (2009). Kalite maliyetleri. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (1), 32-67.
  • Demircioğlu, E., N., (2021). Yalın muhasebe ve değer akış maliyet sistemi, Hıdırlıoğlu, D., (Ed.). Yalın Yönetim, Yalın Liderlik, Yalın Üretim ve Yalın Girişimcilik, (ss.327-346). Nobel.
  • Demircioğlu, E., N., & Ever, D., (2021). Dijital dönüşüm ve muhasebe. İmamoğlu, S.,Z. ve Erat, S.,(Ed.). Endüstri 4.0’dan toplum 5.0’a: Dijitalleşmenin gücü. (ss.53-68). Nobel.
  • Demircioğlu, E., N., (2016). Yönetim muhasebesinde çağdaş yaklaşımlar. Karahan Kitabevi.
  • Durana, P., Kral, P., Stehel, V., Lazaroiu, G. & Sroka, W. (2019). Quality culture of manufacturing enterprises: A possible way to adaptation to Industry 4.0. Social Sciences 8 (4), 124-149. doi: 10.3390/socsci8040124
  • Elibal, K., & Özceylan, E. (2022). Comparing industry 4.0 maturity models in the perspective of TQM principles using Fuzzy MCDM methods. Technological Forecasting and Social Change, 175, 121379. doi:10.1016/j.techfore.2021.121379
  • Ever, D., & Demircioğlu, E.N. (2022), Yapay zekâ teknolojilerinin kalite maliyetleri üzerine etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31 (1), 59-72. doi: 35379/cusosbil.1023004
  • Foster, G., & Gupta, M. (1994). Marketing, cost management and management accounting. Journal of Management Accounting Research, 6.
  • Furterer, S. & Elshennawy, A.K. (2005). Implementation of TQM and lean six sigma tools in local government: A framework and a case study. Total Quality Management & Business Excellence, 16 (10), 1179-1191, doi:10.1080/14783360500236379
  • Grosu, V., Anisie, L., Hrubliak, O., & Ratsa, A. (2019). Managerial accounting solutions: Lean six sigma application in the woodworking industry: A Practical aspect. Economic Annals-XXI, 176 (3-4), 118-130. doi: 10.21003/ea.V176-12
  • Hahn, G. J., Hill, W. J., Hoerl, R. W., & Zinkgraf, S. A. (1999). The impact of six sigma improvement—a glimpse into the future of statistics. The American Statistician, 53 (3), 208-215. doi: 10.1080/00031305.1999.10474462
  • Harry, M. J., & Schroeder, R. (2000). Six sigma: The breakthrough management strategy revolutionizing the world’s top corporations. A CURRENCY Book, Random House.
  • Horngren, C. T. (2004). Management accounting: Some comments. Journal of Management Accounting Research, 16, 207.
  • Javaid, M., Haleem, A., Singh, R. P., Khan, S., & Suman, R. (2021). Blockchain technology applications for Industry 4.0: A literature-based review. Blockchain: Research and Applications, 2 (4), 1-11. 100027. doi: 10.1016/j.bcra.2021.100027
  • Kefe, İ., & Turhan, M. S. (2017). Stratejik performans yönetiminin finansal olmayan boyutları ve çağdaş maliyet-yönetim muhasebesi yaklaşımları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26 (1), 12-25.
  • Kılıç, B. İ. (2021). Denetim programlarının geliştirilmesinde yalın denetim anlayışının etkileri, Sarıdoğan, H.Ö, Çelebi, F., (Ed.), İktisadi ve İdari Bilimlerden Seçkin Araştırmalar, (ss.108-121). Duvar Yayınları.
  • Knapp, S. (2015). Lean Six Sigma implementation and organizational culture. International Journal of Health Care Quality Assurance, 28 (8), 855-863. doi: 10.1108/IJHCQA-06-2015-0079
  • Küçüksavaş, N. (2006). Yönetim açısından maliyet muhasebesi. Kare Yayınları, İstanbul.
  • Lee, S. M., Lee, D., & Kim, Y. S. (2019). The quality management ecosystem for predictive maintenance in the Industry 4.0 era. International Journal of Quality Innovation, 5 (1), 1-11. doi: 10.1186/s40887-019-0029-5
  • Madhani, P.M. (2021). Lean six sigma in finance and accounting services for enhancing business performance. International Journal of Service Science, Management, Engineering, and Technology, 12 (6), 141-165. doi: 10.4018/IJSSMET.2021110109
  • Monday, L. M. (2022). Define, measure, analyze, ımprove, control (DMAIC) methodology as a roadmap in quality improvement. Global Journal on Quality and Safety in Healthcare, 5 (2), 44-46. doi: 10.36401/JQSH-22-X2
  • Nguyen, T. A. V., Tucek, D., & Pham, N. T. (2022). Indicators for TQM 4.0 model: Delphi Method and Analytic Hierarchy Process (AHP) analysis. Total Quality Management & Business Excellence, 1-15. doi:10.1080/14783363.2022.2039062
  • Öksüz, M. K., Öner, M., & Öner, S. C. (2017). Yalın üretim tekniklerinin endüstri 4.0 perspektifinden değerlendirilmesi. 4. Uluslararası Bölgesel Kalkınma Konferansı bildirileri, 1-9, Tunceli.
  • Özveri, O., & Çakır, E. (2012). Yalın altı sigma ve bir uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14 (2), 17-36.
  • Pande, P. S., Neuman, R. P., & Cavanagh, R. R. (2007). The six sigma way. In Das Summa Summarum des Management, 299-308.
  • Pipiay, G. T., Chernenkaya, L. V., & Mager, V. E. (2021, January). Quality indicators of instrumentation products according to the «quality 4.0» concept. In 2021 IEEE Conference of Russian Young Researchers in Electrical and
  • Electronic Engineering (ElConRus), 1032-1036. IEEE. doi:10.1109/ElConRus51938.2021.9396535
  • Raval, S. J., Kant, R., & Shankar, R. (2021). Analyzing the critical success factors influencing Lean Six Sigma implementation: fuzzy DEMATEL approach. Journal of Modelling in Management. 16 (2), 728-764 doi:10.1108/JM2-07-2019-0155
  • Sader, S., Husti, I., & Daróczi, M. (2019). Industry 4.0 as a key enabler toward successful implementation of total quality management practices. Periodica Polytechnica Social and Management Sciences, 27 (2), 131-140. doi: 10.3311/PPso.12675
  • Selimoğlu, S. K., Yeşilçelebi, G., & Altunel, M. (2021). İç denetim süreçlerini iyileştirme ve risk yönetimi araçları: Yalın altı sigma ve FMEA. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Özel sayı, 201-218.
  • Singh, M., & Rathi, R. (2019). A structured review of Lean Six Sigma in various industrial sectors. International Journal of Lean Six Sigma,10 (2), 622-664. doi: 10.1108/IJLSS-03-2018-0018
  • Sisodia, R., & Villegas Forero, D. (2020). Quality 4.0–how to handle quality in the industry 4.0 revolution. Master’s thesis in Quality and Operations Management. Chalmers Unıversıty Of Technology Gothenburg, Sweden.
  • Snee, R. D. (2010). Lean Six Sigma–getting better all the time. International Journal of Lean Six Sigma, (181), 9-29. doi:10.1108/20401461011033130
  • Sohal, A., De Vass, T., Vasquez, T., Bamber, G. J., Bartram, T., & Stanton, P. (2022). Success factors for lean six sigma projects in healthcare. Journal of Management Control, 33 (2), 215-240. doi: 10.1007/s00187-022-00336-9
  • Souza, F. F., Corsi, A., Pagani, R., N, Balbinotti, G. & Kovaleski, JL (2021), Total quality management 4.0: Adapting quality management to Industry 4.0. The TQM Journal, 1-21. doi: 10.1108/TQM-10-2020-0238
  • Tanış V., N. & Tanış, İ., F., (2022). Üretim ve hizmet işletmeleri için maliyet muhasebesi ve maliyet yönetimi. Karahan Kitapevi.
  • Tanış, V. N. & Ever, D. (2022). Kârlılık üzerine etkileri açısından kalite maliyetlerinin incelenmesi ve demir çelik işletmesinde bir uygulama. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 24 (1), 1-34. doi: 10.31460/mbdd.887795.
  • Yadav, G. & Desai T. N. (2016). Lean Six Sigma: A categorized review of the literature. International Journal of Lean Six Sigma 7 (1), 2-24 © Emerald Group Publishing Limited 2040-4166. doi: 10.1108/IJLSS-05-2015-015
  • Yayla, P., & Ungan, M. C. (2019). Toplam kalite yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi uygulamaları arasındaki ilişki ve performans etkisi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 1-19.
  • Yıldız, A., & Uğur, L. (2018). Endüstri 4.0 ile yalın üretim arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi, (ss. 672-678). Kocaeli.
  • Zhang, Q., Irfan, M., Khattak, M. A. O., Zhu, X., & Hassan, M. (2012). Lean Six Sigma: A literature review. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3 (10), 599-605.

TOTAL QUALITY MANAGEMENT 4.0 AND LEAN SIX SIGMA APPROACHES FOR MANAGEMENT ACCOUNTING

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 2, 782 - 805, 30.12.2023
https://doi.org/10.54688/ayd.1364747

Öz

Industries head towards new industrial phase which is termed as Industry 4.0 todays and this phase represents a new paradigm for modern manufacturing by considering changes about traditional quality concepts. Through quality management digitalization by Industry 4.0, Total Quality Management should be adapted to modern technologies and consequently as a new approach Total Quality Management 4.0 (TQM 4.0) has emerged. TQM 4.0 is an ecosystem which supports the integration between technology, quality and people in industries as a result of the adoption quality management to Industry 4.0 technologies. Besides TQM, Industry 4.0 can also affect Lean Six Sigma which is a quality management approach Lean Six Sigma is the integration of Lean Manufacturing and Six Sigma which concentrates on the elimination of waste, improvement of process and quality. TQM 4.0 and Lean Six Sigma approaches provide significant advantages to companies such as increase quality, eliminate defects and waste and therefore decrease cost, provide continuous improvement in process and increase productivity. Consequently, the aim of this study is to present the importance of TQM 4.0 and Lean Six Sigma approaches for management accounting which provide so many advantages for companies. Accordingly in this study, first TQM 4.0 approach then Lean Six Sigma approach which are significant through Industry 4.0 have been explained theoretically within the scope of management accounting by means of literature review

Kaynakça

  • Ajmera, R., Umarani, P., & Valase, K. G. (2017). Lean six sigma implementation in textile industry. International Research Journal of Engineering and Technology, 4 (04), 1670-1676.
  • Akça, İ., & Tuzcuoğlu, F. (2021). Yalın altı sigma: Kavramsal bir derleme. Journal of Life Economics, 8 (3), 299-307. https://doi.org/10.15637/jlecon.8.3.03
  • Aktaş, R., & Karğın, M. (2011). Yalın muhasebe: Yalın üretim ortamında yeni bir yönetim muhasebesi yaklaşımı. World of Accounting Science, 13 (3), 91-128.
  • Albers, A., Gladysz, B., Pinner, T., Butenko, V. & Sturmlinger, T. (2016), Procedure for defining the system of objectives in the initial phase of an industry 4.0 project focusing on intelligent quality control systems. Procedia CIRP, 52, 262-267. doi: 10.1016/j.procir.2016.07.06
  • Ali, K., & Johl, S. K. (2021). Soft and hard TQM practices: Future research agenda for industry 4.0. Total Quality Management & Business Excellence, 1-31. doi: 10.1080/14783363.2021.1985448
  • Antony, J., & Banuelas, R. (2002). Key ingredients for the effective implementation of Six Sigma program. Measuring Business Excellence, 6 (4), 20-27. Permanent link to this document: doi:10.1108/13683040210451679
  • Arcidiacono, G. & Pieroni, A. (2018), The revolution lean six sigma 4.0. International Journal on Advanced Science, Engineering and Information Technology, 8 (1), 141-149.
  • Asif, M. (2020), Are QM models aligned with Industry 4.0? A perspective on current practices. Journal of Cleaner Production, 258 (1), 120820. doi:10.1016/j.jclepro.2020.120820
  • Babatunde, O. K. (2020). Mapping the implications and competencies for Industry 4.0 to hard and soft total quality management. The TQM Journal. 33 (4), 896-914. doi: 10.1108/TQM-07-2020-0158
  • Chiarini A. & Kumar, M. (2021): What is Quality 4.0? An exploratory sequential mixed methods study of Italian manufacturing companies. International Journal of Production Research, 1-22. doi:10.1080/00207543.2021.1942285
  • Chiarini, A. (2014). A comparison between time-driven activity-based costing and value stream accounting in a lean Six Sigma manufacturing case study. International Journal of Productivity and Quality Management, 14 (2), 131-148.
  • Chiarini, A.(2020). Industry 4.0, quality management and TQM world: A systematic literature review and a proposed agenda for further research. The TQM Journal, 32 (4), s.603-616, doi: 10.1108/TQM-04-2020-0082
  • Costa, L. B. M., Godinho Filho, M., Fredendall, L. D., & Paredes, F. J. G. (2018). Lean, six sigma and lean six sigma in the food industry: A systematic literature review. Trends in Food Science & Technology, 82, 122-133. doi: 10.1016/j.tifs.2018.10.002
  • Demircioğlu, E. N., & Küçüksavaş, N. (2009). Kalite maliyetleri. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (1), 32-67.
  • Demircioğlu, E., N., (2021). Yalın muhasebe ve değer akış maliyet sistemi, Hıdırlıoğlu, D., (Ed.). Yalın Yönetim, Yalın Liderlik, Yalın Üretim ve Yalın Girişimcilik, (ss.327-346). Nobel.
  • Demircioğlu, E., N., & Ever, D., (2021). Dijital dönüşüm ve muhasebe. İmamoğlu, S.,Z. ve Erat, S.,(Ed.). Endüstri 4.0’dan toplum 5.0’a: Dijitalleşmenin gücü. (ss.53-68). Nobel.
  • Demircioğlu, E., N., (2016). Yönetim muhasebesinde çağdaş yaklaşımlar. Karahan Kitabevi.
  • Durana, P., Kral, P., Stehel, V., Lazaroiu, G. & Sroka, W. (2019). Quality culture of manufacturing enterprises: A possible way to adaptation to Industry 4.0. Social Sciences 8 (4), 124-149. doi: 10.3390/socsci8040124
  • Elibal, K., & Özceylan, E. (2022). Comparing industry 4.0 maturity models in the perspective of TQM principles using Fuzzy MCDM methods. Technological Forecasting and Social Change, 175, 121379. doi:10.1016/j.techfore.2021.121379
  • Ever, D., & Demircioğlu, E.N. (2022), Yapay zekâ teknolojilerinin kalite maliyetleri üzerine etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31 (1), 59-72. doi: 35379/cusosbil.1023004
  • Foster, G., & Gupta, M. (1994). Marketing, cost management and management accounting. Journal of Management Accounting Research, 6.
  • Furterer, S. & Elshennawy, A.K. (2005). Implementation of TQM and lean six sigma tools in local government: A framework and a case study. Total Quality Management & Business Excellence, 16 (10), 1179-1191, doi:10.1080/14783360500236379
  • Grosu, V., Anisie, L., Hrubliak, O., & Ratsa, A. (2019). Managerial accounting solutions: Lean six sigma application in the woodworking industry: A Practical aspect. Economic Annals-XXI, 176 (3-4), 118-130. doi: 10.21003/ea.V176-12
  • Hahn, G. J., Hill, W. J., Hoerl, R. W., & Zinkgraf, S. A. (1999). The impact of six sigma improvement—a glimpse into the future of statistics. The American Statistician, 53 (3), 208-215. doi: 10.1080/00031305.1999.10474462
  • Harry, M. J., & Schroeder, R. (2000). Six sigma: The breakthrough management strategy revolutionizing the world’s top corporations. A CURRENCY Book, Random House.
  • Horngren, C. T. (2004). Management accounting: Some comments. Journal of Management Accounting Research, 16, 207.
  • Javaid, M., Haleem, A., Singh, R. P., Khan, S., & Suman, R. (2021). Blockchain technology applications for Industry 4.0: A literature-based review. Blockchain: Research and Applications, 2 (4), 1-11. 100027. doi: 10.1016/j.bcra.2021.100027
  • Kefe, İ., & Turhan, M. S. (2017). Stratejik performans yönetiminin finansal olmayan boyutları ve çağdaş maliyet-yönetim muhasebesi yaklaşımları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26 (1), 12-25.
  • Kılıç, B. İ. (2021). Denetim programlarının geliştirilmesinde yalın denetim anlayışının etkileri, Sarıdoğan, H.Ö, Çelebi, F., (Ed.), İktisadi ve İdari Bilimlerden Seçkin Araştırmalar, (ss.108-121). Duvar Yayınları.
  • Knapp, S. (2015). Lean Six Sigma implementation and organizational culture. International Journal of Health Care Quality Assurance, 28 (8), 855-863. doi: 10.1108/IJHCQA-06-2015-0079
  • Küçüksavaş, N. (2006). Yönetim açısından maliyet muhasebesi. Kare Yayınları, İstanbul.
  • Lee, S. M., Lee, D., & Kim, Y. S. (2019). The quality management ecosystem for predictive maintenance in the Industry 4.0 era. International Journal of Quality Innovation, 5 (1), 1-11. doi: 10.1186/s40887-019-0029-5
  • Madhani, P.M. (2021). Lean six sigma in finance and accounting services for enhancing business performance. International Journal of Service Science, Management, Engineering, and Technology, 12 (6), 141-165. doi: 10.4018/IJSSMET.2021110109
  • Monday, L. M. (2022). Define, measure, analyze, ımprove, control (DMAIC) methodology as a roadmap in quality improvement. Global Journal on Quality and Safety in Healthcare, 5 (2), 44-46. doi: 10.36401/JQSH-22-X2
  • Nguyen, T. A. V., Tucek, D., & Pham, N. T. (2022). Indicators for TQM 4.0 model: Delphi Method and Analytic Hierarchy Process (AHP) analysis. Total Quality Management & Business Excellence, 1-15. doi:10.1080/14783363.2022.2039062
  • Öksüz, M. K., Öner, M., & Öner, S. C. (2017). Yalın üretim tekniklerinin endüstri 4.0 perspektifinden değerlendirilmesi. 4. Uluslararası Bölgesel Kalkınma Konferansı bildirileri, 1-9, Tunceli.
  • Özveri, O., & Çakır, E. (2012). Yalın altı sigma ve bir uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14 (2), 17-36.
  • Pande, P. S., Neuman, R. P., & Cavanagh, R. R. (2007). The six sigma way. In Das Summa Summarum des Management, 299-308.
  • Pipiay, G. T., Chernenkaya, L. V., & Mager, V. E. (2021, January). Quality indicators of instrumentation products according to the «quality 4.0» concept. In 2021 IEEE Conference of Russian Young Researchers in Electrical and
  • Electronic Engineering (ElConRus), 1032-1036. IEEE. doi:10.1109/ElConRus51938.2021.9396535
  • Raval, S. J., Kant, R., & Shankar, R. (2021). Analyzing the critical success factors influencing Lean Six Sigma implementation: fuzzy DEMATEL approach. Journal of Modelling in Management. 16 (2), 728-764 doi:10.1108/JM2-07-2019-0155
  • Sader, S., Husti, I., & Daróczi, M. (2019). Industry 4.0 as a key enabler toward successful implementation of total quality management practices. Periodica Polytechnica Social and Management Sciences, 27 (2), 131-140. doi: 10.3311/PPso.12675
  • Selimoğlu, S. K., Yeşilçelebi, G., & Altunel, M. (2021). İç denetim süreçlerini iyileştirme ve risk yönetimi araçları: Yalın altı sigma ve FMEA. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Özel sayı, 201-218.
  • Singh, M., & Rathi, R. (2019). A structured review of Lean Six Sigma in various industrial sectors. International Journal of Lean Six Sigma,10 (2), 622-664. doi: 10.1108/IJLSS-03-2018-0018
  • Sisodia, R., & Villegas Forero, D. (2020). Quality 4.0–how to handle quality in the industry 4.0 revolution. Master’s thesis in Quality and Operations Management. Chalmers Unıversıty Of Technology Gothenburg, Sweden.
  • Snee, R. D. (2010). Lean Six Sigma–getting better all the time. International Journal of Lean Six Sigma, (181), 9-29. doi:10.1108/20401461011033130
  • Sohal, A., De Vass, T., Vasquez, T., Bamber, G. J., Bartram, T., & Stanton, P. (2022). Success factors for lean six sigma projects in healthcare. Journal of Management Control, 33 (2), 215-240. doi: 10.1007/s00187-022-00336-9
  • Souza, F. F., Corsi, A., Pagani, R., N, Balbinotti, G. & Kovaleski, JL (2021), Total quality management 4.0: Adapting quality management to Industry 4.0. The TQM Journal, 1-21. doi: 10.1108/TQM-10-2020-0238
  • Tanış V., N. & Tanış, İ., F., (2022). Üretim ve hizmet işletmeleri için maliyet muhasebesi ve maliyet yönetimi. Karahan Kitapevi.
  • Tanış, V. N. & Ever, D. (2022). Kârlılık üzerine etkileri açısından kalite maliyetlerinin incelenmesi ve demir çelik işletmesinde bir uygulama. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 24 (1), 1-34. doi: 10.31460/mbdd.887795.
  • Yadav, G. & Desai T. N. (2016). Lean Six Sigma: A categorized review of the literature. International Journal of Lean Six Sigma 7 (1), 2-24 © Emerald Group Publishing Limited 2040-4166. doi: 10.1108/IJLSS-05-2015-015
  • Yayla, P., & Ungan, M. C. (2019). Toplam kalite yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi uygulamaları arasındaki ilişki ve performans etkisi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 1-19.
  • Yıldız, A., & Uğur, L. (2018). Endüstri 4.0 ile yalın üretim arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi, (ss. 672-678). Kocaeli.
  • Zhang, Q., Irfan, M., Khattak, M. A. O., Zhu, X., & Hassan, M. (2012). Lean Six Sigma: A literature review. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3 (10), 599-605.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Demet Ever 0000-0002-9790-3569

Elif Nursun Demircioğlu 0000-0001-9711-2081

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 22 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ever, D., & Demircioğlu, E. N. (2023). YÖNETİM MUHASEBESİ AÇISINDAN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 4.0 VE YALIN ALTI SİGMA YAKLAŞIMLARI. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 14(2), 782-805. https://doi.org/10.54688/ayd.1364747