Belli sınırlılıkları olan zihinsel engelli bireylerin de toplumda var olduğuna, hayatlarını eğitimle daha sağlıklı ve toplumla iç içe sürdürebileceklerine dikkat çekmek, eğitim süreçleri içerisinde görsel sanat eğitiminin onların gelişimine nasıl yarar sağladığına değinmek ve görsel sanatlar eğitiminin kapsamını vurgulamak, bu çalışmanın genel amaçlarını oluşturmaktadır. Ayrıca bu konuda Türkiye’de ve dünyada yapılan bazı uygulamalar da çalışma kapsamında yer almaktadır. Çalışmadaki bilgiler, ilgili araştırmaları inceleyerek ve kaynak taraması yapılarak toplanmıştır. Elde edilen bilgiler dâhilinde, zihinsel engelli bireylerin gelişiminde görsel sanat eğitiminin kayda değer ölçüde katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Önceki yıllara nazaran bu konuya daha fazla önem verilse de, hem özel eğitime hem de görsel sanatlar eğitimine hâkim eğitimcilere ihtiyaç duyulmaktadır
zihinsel engelliler görsel sanatlar eğitim özel eğitim bireysel eğitim
The general aims of this study are to draw attention to the fact that mentally handicapped persons with certain limitations also live in society, that with the help of education these individuals could lead healthier and fulfilling lives as part of the society, to emphasise the overall importance of visual arts education within the education system and how visual arts education can contribute to the development of mentally disabled persons by providing crucial benefits in the learning process. Some practices which are applied in Turkey and around the world are also evaluated within the scope of this work. The information is collected through analysis of relevant research and literature review. As a result of the collection of related studies it is concluded that visual arts education has made a significant contribution to the development of mentally disabled individuals. Although more emphasis is put on this specific issue in comparison with previous years, there is still a need for and shortage of teachers who specialise both in special educational needs as well as in visual arts education
mental disabilities visual arts education special needs education individual education
Diğer ID | JA86CA44PG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)