“There can be no words without images.” (Aristotle)
We all live in a visually surrounded world. We are intensively surrounded by exciting and motivating
images. This is visual communication, which doesn’t include language codes in a sense.
The production of meaning from visual objects can be evaluated and examined with the help
of semiotics. Images mean everything. Commercials and visual objects mean lots of things
without using language codes. This paper offers a kind of analytical perspective for understanding
and producing meaning from visual objects with a special reference to semiotics.
“Hiçbir sözcük imgesiz olamaz.” (Aristoteles)
Görsel bir dünyada yaşıyoruz. Yoğun olarak hoş ve ilham verici imgeler tarafından çevriliyiz. Bu,
bir bakıma dil kodlarını içermeyen görsel iletişim. Görsel nesnelerden anlam üretimi göstergebilim
yardımıyla değerlendirilebilir ve incelenebilir. İmgeler herşeyi ifade eder. Reklamlar ve
görsel nesneler dilsel kodları kullanmadan pek çok mana barındırabilir. Bu makale, görsel
nesneleri anlama ve anlam üretme üstüne, göstergebilimi referansalara analilitik bir bakış açısı
sunmaktadır.
Diğer ID | JA69CT38CA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)