Türkiye’de 1950’li yıllarda “Aranjman Dönemi” adıyla başlayan Batı formatındaki popüler müzik
hareketi, zaman içerisinde gelişerek içerisine hem tüm Avrupa ve Amerika’daki müzikal dili ve
yenilikleri, hem de Türk müziği öğelerini almıştır. “Pop”, “rock” ya da “özgün müzik” gibi çeşitli
kalıplarla karşımıza çıkan bu tarzların, müzikologlar ve müzisyenler tarafından ciddi bir müzik olarak
nitelenmesi, dolayısıyla akademik ortamda bu türlerde yapılmış müzikler üzerine araştırmalar
yapılmasına son yıllarda cılız bir biçimde başlanabilmiştir.
Bu çalışma, günümüz dünyasında yapılan ve “pop müzik” tanımlamasının içine giren eserlerin diğer
sanat dallarında ve mimari-tasarım gibi sanatla yakın ilişki içerisinde olan alanlarda on yıllardır
kullanılan “konsept” konusu ile birlikte ele alınıp alınamayacağı üzerine genel bir değerlendirme
yazısı olacaktır.
Çalışmanın içerisinde yazılı kaynakçanın haricinde istatistiki bir araştırma, ulaşılabilen müzik
üreticileri ile yapılan röportajlardan alıntılar ve seçilmiş olan örneklerin incelenmesinden oluşan bir
bölüm bulunacaktır.
The popular music movement has originated in Turkey during 1950s with the name of “Arrangement
Era” producing music in western format. Over time, the progressing movement has accumulated
both European and American musical language and novelties and Turkish music elements.
However, the fact that this music that can appear in various patterns such as “pop” or “rock” or
“original music”, is described as a significant genre by musicologists and musicians, has initiated a
weak research effort in the academic environment regarding the music produced in these genres
in recent years.
This study will be a general review on whether the works made in today’s world that fall within the
definition of “pop music” can or cannot be approached together with the subject of “concept” that
has been used for decades in other branches of art as well as in fields that are closely related to art
such as architecture and design.
Apart from the written references, the work includes a survey of statistics, interviews with the
producers of accessible musicians, and a section on examining the selected samples.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 6 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)