Digital games which consist of software and animation, reveal with the cultural accumulation a new
and hybrid type known as “machinima”. This study aims to investigate machinima which is considered as
cinematography to being an animated cinema created with digital gaming technology. The principals
of “digital game based animation productions” is studied in the constituents of art in game theory with
the purpose of analyzing animation and cinema in digital games.
Yazılım ve animasyonun bileşiminden oluşan dijital oyunlar, oluşturduğu kültürel birikimle yeni
ve melez bir tür olarak machinima’yı ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma; sinema yapma biçimi olarak
düşünülen machinima’nın, dijital oyun teknolojisiyle oluşturulan bir canlandırma sineması formu
olmasını soruşturmaktadır. Dijital oyun tabanlı animasyon yapımının dayanakları, dijital oyunları
oluşturan sanatsal bileşenlerde aranarak, dijital oyunlarda sinema ve canlandırma sinemasının
çözümlemesi amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 7 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)