Moda, rekabete bağlı olarak etkili pazarlama tekniklerinin kullanıldığı
bir sektördür. Sektör küresel pazarda önemli bir paya sahiptir ve hızlı tüketim
anlayışını benimsemektedir. Tüketimi hızlandırabilmenin en etkili yolu hedefi
olan insan topluluklarını harekete geçirecek yöntemler kullanmasından geçer. Bu
yöntemlerin temelini ‘ideal insanı yaratma’ olgusuna dayandırır. Kişileri
etkileyen, içgüdülerini tetikleyen ‘tipler’ yaratarak, onlara benzemenin
önemini vurgulayacak önermelerde bulunur. Bu sistem, reklam, televizyon, sinema
gibi sektörler ile birlikte çalışarak yürütülür. Sistem pazarlama tekniği
açısından istenilen sonuçları vermekle beraber, sosyolojik açıdan toplumu
yıpratan, bir kısım insanı ötekileştiren, anoreksiya gibi rahatsızlıklara yol
açan yan etkiler üretmektedir. Bu çalışma sektörün stereotip üretimini ve bu
tekniğin toplumsal sonuçlarını incelemeyi amaçlamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 9 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)