Bu makalede temel gıdalardaki ürünlerin ambalaj tasarımlarının
düzeltilmesine yönelik bir araştırma ve uygulama üzerinde durulacaktır. Temel
gıda ürünleri, temel besin olarak kullandığımız gıdalar un, süt, yumurta,
şeker, makarna vb. ürünler içermektedir. Gündelik kullanım olarak ise gazlı
içecekler, krakerler, cips, çikolata vb. ürünleri içermektedir. Tüketicinin un
veya süt alırken gösterdiği davranış biçimiyle bir cips ya da gazlı içecek
alırken gösterdiği davranış biçimi farklıdır. Tüketiciler temel gıda sınıfında
değerlendirilebilecek ilk grup ürünleri satın alırken daha sıradan olan
tasarımları; eğlencelik yan ürünler olarak değerlendirebilecek ikinci tip
ürünleri satın alırken ise daha sıra dışı, renkli ve dikkat çekici yansıtan
ambalajları tercih etmektedirler. Özellikle yumurta, un, şeker gibi temel gıda
ürünlerinin ambalaj tasarımına yönelik tüketici davranışı olarak durağan ve
sade bir yaklaşım gözlenmekte; bu tür ürünlerin ambalaj tasarımlarının da uzun
yıllar boyunca değişmediği görülmektedir.
Türkiye’deki tasarımcıların temel gıda ürünlerinin ambalajlarının
tasarımında çoğunlukla değişim ve yeniliğe uzak durmalarından değişimin sınırlı
olduğu görülmektedir. Bu makalede, temel gıda ambalajlarının tasarımlarında
toplumun tüketim tercihleri temel alınarak hazırlanmış tipografik ve illüstratif
yaklaşımlar ve tasarım önerileri değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 9 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)