19. yüzyıl sonları Batı Avrupa’da bir kısım yazar, şair, sanatçı tarafından çöküş (dekadans) olarak adlandırılmaktadır. Bunun sebebi olarak sanat eserinin ve sanatçının giderek mekanikleşen üretim metodlarına başvurmaları gösterilmektedir. Bilim ve sanat birlikteliğiyle yeni akımlar oluşmakta ve böylelikle sanatçının toplumdaki konumu yeniden kodlanmaktadır. Tüm bu hareketli yapı içerisinde bir kısım sanatçı da tüm bu yenilik ile sanatın kökenlerinden koptuğunu böylelikle sanat eserinin “Aura”sının solmakta olduğunu öne sürmektedirler. Onlar için sanat ne optik bir benzemeyi kendisine hedef almalı ne de renklerin fizyolojik etkilerini bir bilim adamı hassasiyetiyle araştırmalıdır. Sanatçı, sanatın ezoterik kökenlerinden hareket eden ve ideali sembolize ederek izleyiciye örtük bir biçimde sunmalıdır.
Belçikalı Sanatçı Jean Delville’de (1867-1953) bu çağda önemli bir sembolist sanatçı olarak ortaya çıkar. Bu çalışmada Jean Delville’in eserleri, mensubu olduğu ezoterik topluluklar ve onların düşünce biçimleri üzerinden açıklanmış, konu ile ilgili referans kaynaklar taranarak sanatçının 19. yüzyıl sembolizmine katkıları incelenmiştir. Bu çalışmanın ülkemizde Jean Delville üzerine derinlemesine çalışmalar yapmak isteyen araştırmacılara yol gösterici olması hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 12 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)