Çağdaş grafik tasarım çalışmaları, tüm dünyada saysal teknolojilerin olanakları ile yapılıyor gibi görünmektedir. Masaüstü yayıncılık yazılımları, grafik tasarımcının vazgeçilmezi haline gelmiş olmasına rağmen zaman zaman tasarlanan çalışmanın doğasının da gerektirdiği durumlarda geleneksel baskı teknolojilerinden yararlanıldığı görülmektedir.
Bu çalışmada, halen Güzel Sanatlar Fakültelerinin Grafik Bölümleri ve Grafik Sanatlar Anasanat Dallarında ders olarak okutulan Yüksek Baskı, Çukur Baskı, İpek Baskı ve Taş Baskı derslerinin günümüz grafik tasarımındaki yeri tartışılacaktır. Çalışmada bu tekniklerin, masaüstü yayıncılık, ambalaj tasarımı ve promosyon ürünleri alanlarında kullanımlarına örnekler üzerinden dikkat çekilerek yaratıcılık anlamındaki faydalarının ortaya konması amaçlanmaktadır.
Geleneksel baskı tekniklerinin günümüz sayısal teknolojileri karşısında kendisine yer bulamayacağı iddiasının geçerli olup olmadığı çalışmanın problemini oluşturmaktadır. Bu tekniklerin çağdaş masaüstü yayıncılık, ambalaj tasarımı ve promosyon ürünleri örnekleri üzerinden yaratıcılık anlamında alana ve tasarımcıya katkılarının olup olmadığı değerlendirilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 12 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)