Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Güzel Sanatlar Liseleri 10. Sınıf “İki Boyutlu Sanat Atölye’’ Ders Kitabı'nın İçerik Açısından İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 15, 137 - 149, 30.06.2022

Öz

Orta öğretim Güzel Sanatlar Liselerinde verilen dört yıllık eğitimde uygulamalı atölye dersleri sanatın temel kavramlarını öğretme ve uygulamalı atölye çalışmaları yaptırma konusunda yeri oldukça önemlidir. İki Boyutlu Sanat Atölye dersinin öğretim programının amacına uygun yapılabilmesi için uygulamalı atölye çalışmalarını destekleyen, alanla ilgili teorik ve teknik bilgiler içeren nitelikli ders kitaplarına ihtiyaç vardır. Öğrencilerin atölyede uygulama çalışmaları yaparken bir yandan da konuların teorik bilgilerinin öğretilmesi, birtakım teknik bilgilerin yazılı ve görsel olarak anlatılması, bu anlatılan bilgilerin pratiğe dökülmesinde ders kitaplarının katkıları oldukça fazladır. Bu doğrultuda 2020 yılında yayımlanan Güzel Sanatlar Lisesi 10’ uncu sınıf İki Boyutlu Sanat Atölye Ders Kitabı’nın eğitsel tasarım ilkelerinden ‘içerik’ yönünden incelenmesinde önemli eksiklikler tespit edilmiştir. Tespit edilen eksikliklerin giderilmesi için elde edilen bulgular ile sonuç ve öneriler Milli Eğitim Bakanlığına sunulacaktır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmış, literatür taraması ve doküman incelemesi analizi yapılarak bulgular oluşturulmuştur.

Destekleyen Kurum

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ

Proje Numarası

1

Teşekkür

Bana makale yazmayı öğreten Aydın üniversitesinde görev yapan tüm hocalarıma ve Her zaman desteğini benden esirgemeyen Sayın hocam Prof M. Reşat BAŞAR hocama çok teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Referans 1Altun, A., Doğanay, Y. ve Uzun, E., (2010). Sosyal Bilgiler Ders Kitabı, Altın Kitaplar, Ankara.
  • Referans 2 Bacanlı, H. (2004). Gelişim ve öğrenme. (9. Baskı), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Referans 3 Başbuğ, F. ve Başbuğ, Z.(2016).’ Görsel Sanatlar Eğitimi üzerine notlar:’ Akdeniz Sanat Dergisi’,
  • Referans 4 Başar, R. M.(2015).’Yeni Sanatçı,Yeni izleyic,Yeni sanat teknolojileri ve çağdaş sanat Eğitimi ‘Aydın Sanat dergisi. ’ Referans 6 Kılıç, A. ve Seven, S., (2002), ’Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi’, Pegem A Yayıncılık, Ankara
  • Referans 8 M.E.B, ( 2006). ‘’9,10,11,12. ’Sınıf İki Boyutlu Sanat Atölye Dersi Öğretim programı,’ Ankara
  • Referans 9 Pıngel, F., (2003), Ders Kitaplarını Araştırma ve Düzeltme Rehberi, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Referans 10 Rıza, E. T. (1999). Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri. İzmir.
  • Referans 11 Rıza, E. T. (2000). ‘Kalıplaşma ve yaratıcılık’ Yaşadıkça Eğitim. 65, 4-7.
  • Referans 14 Tanyeli, U; Sözen, M. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Referans 15 Yolcu, E. (2009). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. (2. Baskı), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Referans 17 URL-2 https://mufredat.meb.gov.tr/, (Erişim Tarihi: 26.09.2021).
Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 15, 137 - 149, 30.06.2022

Öz

Proje Numarası

1

Kaynakça

  • Referans 1Altun, A., Doğanay, Y. ve Uzun, E., (2010). Sosyal Bilgiler Ders Kitabı, Altın Kitaplar, Ankara.
  • Referans 2 Bacanlı, H. (2004). Gelişim ve öğrenme. (9. Baskı), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Referans 3 Başbuğ, F. ve Başbuğ, Z.(2016).’ Görsel Sanatlar Eğitimi üzerine notlar:’ Akdeniz Sanat Dergisi’,
  • Referans 4 Başar, R. M.(2015).’Yeni Sanatçı,Yeni izleyic,Yeni sanat teknolojileri ve çağdaş sanat Eğitimi ‘Aydın Sanat dergisi. ’ Referans 6 Kılıç, A. ve Seven, S., (2002), ’Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi’, Pegem A Yayıncılık, Ankara
  • Referans 8 M.E.B, ( 2006). ‘’9,10,11,12. ’Sınıf İki Boyutlu Sanat Atölye Dersi Öğretim programı,’ Ankara
  • Referans 9 Pıngel, F., (2003), Ders Kitaplarını Araştırma ve Düzeltme Rehberi, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Referans 10 Rıza, E. T. (1999). Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri. İzmir.
  • Referans 11 Rıza, E. T. (2000). ‘Kalıplaşma ve yaratıcılık’ Yaşadıkça Eğitim. 65, 4-7.
  • Referans 14 Tanyeli, U; Sözen, M. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Referans 15 Yolcu, E. (2009). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. (2. Baskı), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Referans 17 URL-2 https://mufredat.meb.gov.tr/, (Erişim Tarihi: 26.09.2021).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir)
Yazarlar

Ayşe Bircan 0000-0003-3121-9606

Proje Numarası 1
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 27 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Bircan, A. (2022). Güzel Sanatlar Liseleri 10. Sınıf “İki Boyutlu Sanat Atölye’’ Ders Kitabı’nın İçerik Açısından İncelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 8(15), 137-149.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png