Renk tasarımda önemli bir rol oynar. İzleyicilerin duygularını uyandırmak için bir tetikleyici ve tasarımcıların bilgi vermek için kullandıkları bir taşıyıcıdır. Ambalaj tasarımı bir ifade aracıdır. Ancak bu ifade, tasarımcı ya da pazarlamacının kendi kişisel eğilimlerini değil, bütünüyle ürünü anlatmaya yönelik bir içeriğe sahip olmalıdır. Bu çalışma, ambalaj tasarımında kullanılan rengin satın alma kararına etkisini incelemektedir. Ambalajlamada renk anlamlarının önemli bir rol oynamaktadır. Çalışmanın amacı; tüketicinin ambalaj tasarımında kullanılan rengin satın alma kararına etkisi ve hangi renklerin satın alma kararında daha etkili olduğunu incelemek üzere çalışma gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir. Bir ürünün olumlu estetik duyguları algılanırsa, ürünün daha fazla incelenmesi ve potansiyel olarak satın alınması daha güçlüdür.
Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket ile veri toplama yöntemi kullanılmıştır. Türkiye de bulunan beş büyük süpermarket zincirinin çikolata/gofret kategorisindeki ürünler dikkate alınmıştır. Çikolata/ gofret tarzı ürünler üzerinden yapılan ankette 18-28 yaş arası 301 tüketiciye ambalaj tasarımı ve renk üzerine sorular yöneltilmiştir. Tüketici tarafından ambalaj tasarımında tercih edilme etkilerinin renk bağlamında incelenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 17 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)