Türk milleti ve Filistin halkı kadim geçmişlerini dil ve kültür aracılığı
ile günümüze kadar taşımışlardır. Özellikle son yıllarda Türkiye, uluslararası
alanda yürüttüğü girişimci ve insan odaklı dış politika sebebiyle Filistin
halkı gibi birçok mazlum milletin sesi olmuştur. Bunun yanında Türkiye; tarihi,
kültürü, eğitimi, ticareti ve turizmi ile birçok yabancı için çekim noktası
olmuştur. Yabancılar, Türkiye’yi ve Türk insanını daha yakından tanımak için Türk
dilini ve kültürünü öğrenmeye yönelmişlerdir. Filistin’de de çeşitli sebeplerle
Türkçe öğrenmek isteyen kişiler; Türk dizi ve müzikleri, Genel Ağ araçları ve
mobil uygulamalar ve Türkçe kursları gibi vasıtalarla Türkçe öğrenmektedirler.
Filistin’de 2014 yılında faaliyetlerine başlayan Yunus Emre Enstitüsü Türk
Kültür Merkezi’nde Türkçe öğrenen kursiyer sayısı 5 bini aşmış durumdadır. Ayrıca,
2006 yılında TİKA ile El Kudüs Üniversitesi arasında imzalanan Türkoloji
Projesi sayesinde El Kudüs Üniversitesinde Türkçe Bölümü kurulmuştur. Bu
bölümde günümüze kadar Türkçe dersleri verilmiş ve birçok üniversite öğrencisi
Türkçe öğrenmiştir. Ancak, Türkçe öğretiminin bu kadar yoğun yapıldığı
Filistin’de, Türkçenin öğretimine ilişkin tespitler, sorunlar ve çözüm
önerilerine yönelik bilimsel nitelikte herhangi bir çalışma olmadığı tespit
edilmiştir. Bu çalışma, 2018 yılında, Filistin El Kudüs Üniversitesinde iki
dönem, yaklaşık 144 saat, Türkçe dersi alan 30 tıp fakültesi öğrencisinin
karşılaştıkları ortak birtakım güçlükleri incelemiş ve bu güçlüklerin çözümüne
yönelik önerilerde bulunmak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada, dönem içinde ve sonrasında öğrencilerin Türkçenin
temel beceri alanlarındaki ders notları, ödevleri, yeterlik düzeyleri ve sınav kâğıtları
incelenmiştir. Bununla birlikte El Kudüs Üniversitesinde ve Yunus Emre
Enstitüsünde derse giren okutmanların görüş ve tespitlerinden yararlanılmıştır.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi Filistin’de Türkçe öğretimi dil bilgisi sorunları.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)