Bu araştırmanın temel amacı
Varşova Yunus Emre Enstitüsünde Türkçe öğrenen kursiyerlerin dil öğrenme
ihtiyaçlarını belirlemektir. Araştırmanın verileri, Iwai ve diğerlerinin (1998)
Japanese Language Needs Analysis isimli çalışmalarında kullandıkları
ölçeğin, Çangal (2013) tarafından geçerlik ve güvenirliği yapılarak Türkçeye
uyarlanmış formu ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini 2015 yılında Varşova Yunus
Emre Enstitüsünde Türkçe öğrenen 109 kursiyer oluşturmaktadır. Verilerin
analizinde yüzde, aritmetik ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizi
(ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre Varşova Yunus
Emre Enstitüsünde Türkçe öğrenen kursiyerlerin dil öğrenme ihtiyaçları
sırasıyla sınıf içi iletişim kurma, bireysel ilgi ve ihtiyaçlar, eğitim ve iş
imkânı ile ticaret yapma olmak üzere dört alt boyutta kendini göstermiştir.
Kursiyerlerin dil öğrenme ihtiyaçları ile yaş, cinsiyet ve kur düzeyleri
arasında anlamlı bir farklılık bulunamamasına rağmen dil öğrenme ihtiyaçları
ile eğitim durumları ve kursa katılma süreleri arasında anlamlı bir fark
bulunmuştur.
Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Dil İhtiyaç Analizi Polonya Varşova Yunus Emre Enstitüsü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)