Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Metaverse Araçları Çocuklara Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretirken Nasıl Kullanılabilir?

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 2, 271 - 294, 29.09.2023

Öz

Günümüzde dünya genelinde insanlar, birçok sebepten dolayı yabancı dil öğrenmeye ihtiyaç duymaktadır. Bu sebepler arasında iş, eğitim, seyahat gibi nedenler yer alır. Ancak, yabancı dil öğrenme süreci özellikle çocuklar için oldukça önemlidir. Çünkü, çocuklar erken yaşta dil öğrenmeye daha yatkındır ve daha çabuk öğrenirler. Bu nedenle, çocuklara yabancı dil öğretimi, ileri yaşlara göre daha kolay ve etkili bir şekilde gerçekleştirilebilir. Türkiye'nin jeopolitik konumu ve Türk kültürünün giderek artan popülaritesi, son dönemde Türkçenin yabancı dil olarak öğrenilmesine olan ilgiyi artırmaktadır. Bu nedenle, çocuklara Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi, onların dil becerilerini geliştirmelerine ve Türk kültürünü anlamalarına yardımcı olacaktır. Teknolojinin hızlı bir dönüşüm sürecine girdiği günümüzde web 2.0 araçlarının yerini almaya başlayan ve web 3.0 araçları olarak adlandırılan üç boyutlu dijital ortamlarda öğretim faaliyetleri yaygınlaşmaktadır. Genel bir ifadeyle metaverse olarak isimlendirilen bu dijital ortamlarda dil öğretimi de yapılabilmektedir. Arttırılmış gerçeklik uygulamaları ve üç boyutlu dijital öğrenme araçları sayesinde özellikle çocuklar için eğlenceli, motivasyonu arttırıcı ve 21. yüzyıl becerilerine uygun olarak öğrenci merkezli, aktif bir öğrenme süreci gerçekleştirilebilir. Bu sayede, çocuklar daha hızlı öğrenebilir ve öğrenmeye karşı daha olumlu bir tutum geliştirebilirler. Bu çalışmada metaverse teknolojisiyle geliştirilen dijital uygulamaların çocuklara Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde sağlayabileceği faydalar ve eğitsel yönleri ele alınarak açıklanmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • [1] Bekleyen, N. (2016). Çocuklara yabancı dil öğretimi (1. bsk.). Anı Yayıncılık.
  • [2] Cameron, L. (2003). Challenges for Elt from the expansion in teaching children. ELT Journal, 57(2), 105-112. https://doi.org/10.1093/elt/57.2.105
  • [3] Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Siyasal Kitabevi
  • [4] Díaz, J. E. M., Saldaña, C. A. D., & Avila, C. A. R. (2020). Virtual world as a resource for hybrid education. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 15(15), 94-109. https://doi.org/10.3991/ ijet.v15i15.13025
  • [5] Gass, S. M. (2013). Second language acquisition: An introductory course, fourth edition. https://doi.org/10.4324/9780203137093
  • [6] Guo, H., & Gao, W. (2022). Metaverse-Powered Experiential Situational English-Teaching Design: An Emotion-Based Analysis Method. Frontiers in Psychology, 13(Journal Article). https://doi.org/10.3389/fpsyg. 2022.859159
  • [7] Krashen, S. (2009). The Comprehension Hypothesis Extended. In T. Piske, & M. Young (Eds), Input Matter in SLA (Pp. 81-94). Bristol: Multilingual Matters.
  • [8] Kaya, G. İ. (2021). Dijital Çağda Çocuk Yetiştirme ve Eğitim: Değişen Roller. İnsan ve İnsan, 8(27), Art. 27. https://doi.org/10.29224/insanveinsan. 819184
  • [9] Kol, S. (2021). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı (7. baskı.). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • [10] Ng, D. T. K. (2022). What is the metaverse? Definitions, technologies and the community of inquiry. Australasian Journal of Educational Technology, 38(4), Art. 4. https://doi.org/10.14742/ajet.7945
  • [11] Parmaxi, A. (2020). Virtual reality in language learning: A systematic review and implications for research and practice. Interactive Learning Environments), 1-13. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1765392
  • [12] Pinto, R. D., Monteiro, P., Melo, M., Cabral, L., & Bessa, M. (2021). Does gamification in virtual reality improve second language learning? 2021 International Conference on Graphics and Interaction (ICGI), 1-8. https://doi.org/10.1109/ICGI54032.2021.9655286
  • [13] Pinto, R. D., Peixoto, B., Melo, M., Cabral, L., & Bessa, M. (2021). Foreign language learning gamification using virtual reality—A systematic review of empirical research. Education Sciences, 11(5), 222. https:// doi.org/10.3390/educsci11050222
  • [14] Scott, W. A., & Ytreberg, L. H. (2004). Teaching English to children (20. impression). Longman, Pearson Education.
  • [15] Yeşi̇lyurt, E. (2020). Öğretmenin pusulası: Genel öğretim ilkeleri. Ekev Akademi Dergisi, 83, Art. 83.
  • [16] Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
  • [17] Kitzinger, J. (1995). Qualitative research: Introducing focus groups. Bmj, 311(7000), 299-302
  • [18] Building for kids. Google Developers. Erişim tarihi 14 Şubat 2023 (https://developers.google.com/building-for-kids/designing-engaging-apps)
  • [19] Convention on the Rights of the Child. Ohcr. Erişim tarihi 31 Ocak 2023 (https://www.ohchr.org/en/instruments-mechanisms/instruments/ convention-rights-child).
  • [20] Newton, Casey. 2021. “Mark Zuckerberg Is Betting Facebook’s Future on the Metaverse”. The Verge. Erişim tarihi 31 Ocak 2023 (https:// www.theverge.com/22588022/mark-zuckerberg-facebook-ceo-metaverse- interview).
  • [21] Kerner, M, S. “Web 2.0 vs. Web 3.0 vs. Web 1.0: What’s the difference?” Erişim tarihi 14 Şubat 2023 (https://www.techtarget.com/whatis/ feature/Web-20-vs-Web-30-Whats-the-difference).
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Funda Uzdu Yıldız

Gürkan Bilgisu

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uzdu Yıldız, F., & Bilgisu, G. (2023). Metaverse Araçları Çocuklara Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretirken Nasıl Kullanılabilir?. Aydın Tömer Dil Dergisi, 8(2), 271-294.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png