Objective: This study investigated the impact of Turkish consumers' ethnocentric tendencies on their intention to purchase Turkish hazelnut chocolate brands.
Materials and Methods: The study population consisted of all Turkish adults (aged 18-65) consuming chocolate with hazelnuts. The sample consisted of 943 participants recruited using convenience sampling. Reliability, validity, and factor analysis were conducted on scales before data analysis. Then, the direction and magnitude of the relationships between variables were determined using pearson correlation analysis. Finally, regression analyses were conducted to examine the causality of the relationships between the variables.
Results: The results showed that most participants developed brand loyalty towards hazelnut chocolate products and paid attention to the country of origin of the products. the correlation analysis indicated a strong positive relationship between consumer ethnocentrism and intention to purchase domestic products. The regression analysis yielded that consumer ethnocentrism positively affected the intention to purchase domestic products.
Conclusion: If companies obtain information on consumers' hazelnut chocolate consumption preferences and their perspectives on domestic products before making strategic decisions, they can gain a competitive advantage in the hazelnut chocolate market and develop marketing strategies accordingly.
Hazelnut hazelnut chocolate consumer ethnocentrism Turkish origin chocolate brands with hazelnut the intention of buying domestic products
Amaç: Çalışmanın amacı, Türkiye’de yaşayan tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin Türk menşeili fındıklı çikolata markalarını satın alma niyetleri üzerindeki etkisini incelemektir.
Materyal ve Yöntem: Araştırmanın evrenini, Türkiye’de ikamet eden 18-65 yaş arası fındıklı çikolata tüketen kişiler oluşturmaktadır. Örneklem kitlesini, kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 943 fındıklı çikolata tüketicisi oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin analizinde öncelikle ölçeklere güvenilirlik, geçerlilik ve faktör analizi uygulanmıştır. Daha sonra, değişkenler arasındaki ilişkilerin yönü ve büyüklüğü pearson korelasyon analizi ile belirlenmiştir. Son olarak ise, değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisini incelemek amacıyla regresyon analizleri yapılmıştır.
Araştırma Bulguları: Araştırma sonucunda, tüketicilerin büyük çoğunluğunun fındıklı çikolata ürünlerine karşı marka sadakati geliştirdikleri ve alışverişlerinde ürünün menşei ülke bilgisine dikkat ettikleri görülmüştür. Korelasyon analizi sonucunda, tüketici etnosentrizmi ile yerli ürün satın alma niyeti arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonuçları tüketici etnosentrizminin yerli ürün satın alma niyetini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir.
Sonuç: Bu çalışmanın sonuçları doğrultusunda işletmelerin stratejik kararlar alırken tüketicilerin fındıklı çikolata tüketim tercihleri ve yerli ürünlere bakış açıları hakkında bilgi sahibi olmalarının, fındıklı çikolata pazarında rekabet avantajı elde etmelerine ve bu yönde pazarlama stratejileri geliştirmelerine katkı sağlayabileceği ifade edilebilir.
Fındık fındıklı çikolata tüketici etnosentrizmi Türk menşeili fındıklı çikolata markaları yerli ürün satın alma niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tarım Ekonomisi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı |