Görüş Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Process Prism as a Process Management Model and Training of Process Ambassadors

Yıl 2025, Cilt: 4 Sayı: 1, 137 - 155, 19.06.2025

Öz

Globalization and the harsh competitive conditions brought by globalization force today's businesses to create more different and efficient management approaches and implement new management techniques. Otherwise, businesses have difficulty adapting to current and rapidly changing environmental conditions. At this point, many businesses want to switch to a process management system that will provide them with dynamism and flexibility.
Within the scope of this study, the process prism is suggested to businesses as a new model in process management applications and the necessity of training process ambassadors in order to ensure the continuity of the system in a strong and efficient way is emphasized.
It has been tried to explain in detail how to establish a holistic process management system aligned with the strategic plan of the business through the process prism. It has also been detailed what training, skills and equipment the Process Ambassadors, who need to be trained before the system is established and who will form the backbone of the system, should have.

Kaynakça

  • Aras, A. A. (2005). Sürdürülebilir Süreç Yönetimi. İstanbul: KalDer Yayınları.
  • Belgin, Ö. (2011). İş Süreçleri Yönetimi Nedir? Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi.
  • Blokdijk, G. (2008). Business Process Management BPM 100 Success Secrets, 100 Most Asked Questions on BPM Implementation, Process, Software, Tools and Solutions. Brisbane, Australia: Emereo Pty Ltd.
  • Bozkurt, R. (2003). Süreç İyileştirme. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
  • Cansız, S. (2011). İş Süreçlerinin Yönetimi ve İşletmelere Faydaları. Ankara: T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Yayın Organı.
  • DeToro, I., & McCabe, T. (1997). How to Stay Flexible and Elude Fads. Quality Progress, 30(3), 55–60.
  • Dumas, M., La Rosa, M., Mendling, J., & Reijers, H. A. (2013). Fundamentals of Business Process Management. Berlin: Springer.
  • Ertuğrul, İ., & Bilge, T. (2016). Meslek Kuruluşlarında Süreç Yönetimi: Denizli Ticaret Odası'nda Uygulanması. Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi, 1, 11–26.
  • Eynullayev, C. (2004). Süreç haritalama teknikleri kullanılarak süreç yönetimi gerçekleştirme üzerine bir çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Eyüpoğlu, F. (2012). Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirme. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Hammer, M. (2010). What is Business Process Management. In Handbook on Business Process Management 1. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
  • Harrington, H. J. (1991). Business Process Improvement: The Breakthrough Strategy for Total Quality, Productivity, and Competitiveness. New York, USA: McGraw-Hill.
  • Hung, D., & Chen, D. T. V. (2007). Context–process authenticity in learning: Implications for identity enculturation and boundary crossing. Educational Technology Research and Development, 55(2), 147–167.
  • Jeston, J., & Nelis, J. (2014). Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations. Oxford, UK: Elsevier Ltd.
  • Keçecioğlu, T. (2003). Bir Paradigmal Değişiklik: Süreç Yönetimi. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Ko, R., Lee, S., & Wah Lee, E. (2009). Business process management (BPM) Standards: A Survey. Business Process Management Journal. Emerald Group Publishing Limited.
  • Şendikici, P. (2009). Süreç Yönetimi ve Hizmet Sektöründe Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tekin, M., & Zerenler, M. (2007). Esnek İşletme. Ankara: Nobel Yayın.
  • Tokcan, T. (2011). Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirme Teknikleri: Gıda İşletmesinde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.

Bir Süreç Yönetim Modeli Olarak Süreç Prizmasi ve Süreç Elçilerinin Yetiştirilmesi

Yıl 2025, Cilt: 4 Sayı: 1, 137 - 155, 19.06.2025

Öz

Küreselleşme ve küreselleşmenin getirdiği çetin rekabet koşulları günümüz işletmelerini daha farklı ve verimli yönetim anlayışları oluşturmaya ve yeni yönetim teknikleri uygulamaya mecbur bırakmaktadır. Aksi takdirde işletmeler mevcut ve hızla değişen çevre koşullarına uyum sağlamakta zorlanmaktadırlar. Bu noktada pek çok işletme kendilerine dinamizm ve esneklik kazandıracak süreç yönetim sistemine geçiş yapmak istemektedirler.
Bu çalışma kapsamında işletmelere süreç yönetimi uygulamalarında yeni bir model olarak süreç prizması önerilmekte ve sistemin güçlü ve verimli bir şekilde devamlılığını sağlamak amacıyla süreç elçileri yetiştirme gerekliliği vurgulanmaktadır.
Süreç prizmasıyla işletmenin stratejik planıyla hizalanmış bütüncül bir süreç yönetim sisteminin nasıl kurulacağı detaylı olarak açıklanmaya çalışılmıştır. Sistemin kurulmasından öncelikle yetiştirilmesi gereken ve sistemin bel kemiğini oluşturacak olan Süreç Elçilerinin hangi eğitim, beceri ve donanıma sahip olmaları gerektiği de detaylandırılmıştır.

Kaynakça

  • Aras, A. A. (2005). Sürdürülebilir Süreç Yönetimi. İstanbul: KalDer Yayınları.
  • Belgin, Ö. (2011). İş Süreçleri Yönetimi Nedir? Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi.
  • Blokdijk, G. (2008). Business Process Management BPM 100 Success Secrets, 100 Most Asked Questions on BPM Implementation, Process, Software, Tools and Solutions. Brisbane, Australia: Emereo Pty Ltd.
  • Bozkurt, R. (2003). Süreç İyileştirme. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
  • Cansız, S. (2011). İş Süreçlerinin Yönetimi ve İşletmelere Faydaları. Ankara: T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Yayın Organı.
  • DeToro, I., & McCabe, T. (1997). How to Stay Flexible and Elude Fads. Quality Progress, 30(3), 55–60.
  • Dumas, M., La Rosa, M., Mendling, J., & Reijers, H. A. (2013). Fundamentals of Business Process Management. Berlin: Springer.
  • Ertuğrul, İ., & Bilge, T. (2016). Meslek Kuruluşlarında Süreç Yönetimi: Denizli Ticaret Odası'nda Uygulanması. Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi, 1, 11–26.
  • Eynullayev, C. (2004). Süreç haritalama teknikleri kullanılarak süreç yönetimi gerçekleştirme üzerine bir çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Eyüpoğlu, F. (2012). Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirme. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Hammer, M. (2010). What is Business Process Management. In Handbook on Business Process Management 1. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
  • Harrington, H. J. (1991). Business Process Improvement: The Breakthrough Strategy for Total Quality, Productivity, and Competitiveness. New York, USA: McGraw-Hill.
  • Hung, D., & Chen, D. T. V. (2007). Context–process authenticity in learning: Implications for identity enculturation and boundary crossing. Educational Technology Research and Development, 55(2), 147–167.
  • Jeston, J., & Nelis, J. (2014). Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations. Oxford, UK: Elsevier Ltd.
  • Keçecioğlu, T. (2003). Bir Paradigmal Değişiklik: Süreç Yönetimi. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Ko, R., Lee, S., & Wah Lee, E. (2009). Business process management (BPM) Standards: A Survey. Business Process Management Journal. Emerald Group Publishing Limited.
  • Şendikici, P. (2009). Süreç Yönetimi ve Hizmet Sektöründe Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tekin, M., & Zerenler, M. (2007). Esnek İşletme. Ankara: Nobel Yayın.
  • Tokcan, T. (2011). Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirme Teknikleri: Gıda İşletmesinde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi, İşletme ve Yönetim Müfredatı ve Öğretimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nuriye Sezer Okur 0009-0007-1139-0779

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 28 Nisan 2025
Kabul Tarihi 27 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sezer Okur, N. (2025). Bir Süreç Yönetim Modeli Olarak Süreç Prizmasi ve Süreç Elçilerinin Yetiştirilmesi. BABUR Research, 4(1), 137-155.

Deniz Demiryakan