This study aims to screen the revenue diversification strategies of higher education institutions worldwide. It will shed light on the academic discussion on various ways of income generation and related trends in the context of universities. This paper employs a systematic literature review (SLR) method using the Web of Science and Scopus databases. The timeframe included in the study is from 2004 to 2024. With each category revealing critical features of revenue diversification strategies in higher education, this analysis has found five dominant themes in the selected literature. While the selection of the available literature was done through a choice of keyword entries to save time and effort, only peer-reviewed articles were included, avoiding other potential sources such as books and doctoral dissertations related to the field. Researchers, policy makers, and managers concerned with the field of revenue diversification in higher education can benefit from this study, as it strives to identify gaps in the field, provide suggestions for better implementation of RD strategies, and facilitate insights into improvements in regulations. This research can potentially help scientists concentrate on the research gaps by providing synthesized knowledge about income diversification in higher education, as it utilizes the SLR method, crucial for integrating and showcasing the scientific evidence emerging from quantitative and qualitative literature.
Revenue Diversification Income Diversification Higher Education Institutions Universities SLR Literature review
Bu çalışma, dünya genelindeki yükseköğretim kurumlarının gelir çeşitlendirme stratejilerini taramayı amaçlamaktadır. Üniversiteler bağlamında çeşitli gelir yaratma yolları ve ilgili eğilimler hakkındaki akademik tartışmalara ışık tutacaktır. Bu çalışmada, Web of Science ve Scopus veri tabanları kullanılarak sistematik literatür taraması (SLR) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya dahil edilen zaman dilimi 2004'ten 2024'e kadardır. Yükseköğretimde gelir çeşitlendirme stratejilerinin kritik özelliklerini ortaya koyan her bir kategori ile bu analiz, seçilen literatürde beş baskın tema bulmuştur. Mevcut literatürün seçimi, zamandan ve emekten tasarruf etmek için anahtar kelime girişleri yoluyla yapılırken, alanla ilgili kitaplar ve doktora tezleri gibi diğer potansiyel kaynaklardan kaçınarak yalnızca hakemli makaleler dahil edilmiştir. Yükseköğretimde gelir çeşitlendirmesi alanıyla ilgilenen araştırmacılar, karar mercileri ve yöneticiler, alandaki boşlukları tespit etmeye çalıştığı, RD stratejilerinin daha iyi uygulanmasına yönelik öneriler sunduğu ve düzenlemelerdeki iyileştirmelere yönelik içgörüleri kolaylaştırdığı için bu çalışmadan faydalanabilir. Bu araştırma, nicel ve nitel literatürden ortaya çıkan bilimsel kanıtları bütünleştirmek ve sergilemek için çok önemli olan SLR yöntemini kullandığından, yükseköğretimde gelir çeşitlendirmesi hakkında sentezlenmiş bilgi sağlayarak bilim insanlarının araştırma boşluklarına odaklanmasına yardımcı olabilir.
Gelir Çeşitlendirme Yükseköğretim Kurumları Üniversiteler SLR Literatür Taraması
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 19 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 11 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Deniz Demiryakan