Osmanlı Devleti 19. Yüzyıl itibari
ile eğitim ve öğretim alanında batı standartlarını yakalamak adına birçok hamle
yapmıştı. Tanzimat’ın ilanı ile beraber özellikle Meşrutiyet döneminde eğitim
ve öğretime ciddi bir yönelim söz konusudur. Bu dönemlerde çok ciddi bir
okullaşamaya gidilmesine rağmen Osmanlı Devletinde eğitim ve öğretim anlayışı
klasik İslami ritüellere göre yapılmaktaydı. Medresenin etkisi halen devam
ediyordu. II. Meşrutiyet ile İttihat ve Terakki bu durumu değiştirmek ve batı
standartlarını yakalamak için çok çaba sarf etmişti. Milli Mücadele sürecinde
bile Mustafa Kemal eğitim ve öğretimin önemine dikkat çekmiş Türk istiklal
harbi devam ederken maarif kongreleri düzenlemişti. Bu amaçlar ile eğitim ve
öğretim anlayışına milli bir bütünlük getirerek reform hareketlerinde
bulunmuştu. Mustafa Kemal’in getirmiş
olduğu yeni eğitim sistemi anlayışı sonraki yıllara ışık tutmuştur. Bu makalede
cumhuriyetin kuruluşu ile beraber eğitim ve öğretimde yapılan uygulamalar ve
tarih eğitiminde Bingöl Merkezde bulunan üç ortaöğretim okulunda Tarih eğitimi
ile ilgili bir çalışma hakkında bilgi verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |