Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

6-11 Yaş Başlangıç Piyano Öğrencileri İçin Piyano Metodu İçeriği Önerisi

Yıl 2023, , 631 - 653, 28.06.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1303214

Öz

Araştırmada 6-11 yaş piyano başlangıç öğrencileri için piyano metodu içeriği önerisi oluşturulmuştur. Araştırmada 6-11 yaş çocuklarının, bedensel zihinsel ve psikomotor davranışları düşünülerek piyano çalabilmek için gerekli hedef davranışlar tespit edilmiş ve bu bağlamda hazırlanan 24 hedef cümlesi oluşturulmuştur. Bu hedef cümlelerine uygun öğrencilerin yaş aralığı düşünülerek içerik çalışması yapılmış ve metot içeriği oluşturulmuştur. Her hedefe uygun piyano parçaları yazılarak öğrencilerin piyano öğrenme becerilerinin geliştirilebilmesi için gereken içerik sağlanmıştır. İçerik düzenlemesinde basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru bir sıralama takip edilmiştir. Araştırmada 6-11 yaş öğrencilerinin öğrenme düzeyleri düşünülerek 13 piyano parçası ve öğretmen eşliği yazılmıştır. Parçaların her birine parça prozodileri düşünülerek şarkı sözleri yazılmıştır. Parçaların sözlerine uygun görseller hazırlanmış ve bu 13 parçanın teker teker hangi hedef davranışları içerdiği belirtilmiştir.

Kaynakça

  • Akkaş, S. (1993). Okul öncesi eğitimde müzik. Gazi Kitabevi.
  • Alpiner, A. (1952). Piano class at the elementary school level: A foundation for other music study. (Master’s thesis), University of Southern California.
  • Baymur, F. (1994). Genel psikoloji. İnkılap Kitabevi.
  • Beyer, F. (1980). Scuola preparatoria del pianoforte - op. 101, Pozzoli, Ricordi.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Eğitim psikolojisi. Gül Yayınevi.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Oya Bıyıklıoğlu 0000-0003-3547-9472

Erken Görünüm Tarihi 27 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 26 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Bıyıklıoğlu, Z. O. (2023). 6-11 Yaş Başlangıç Piyano Öğrencileri İçin Piyano Metodu İçeriği Önerisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 631-653. https://doi.org/10.51460/baebd.1303214