Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özengen Müzik Eğitimi Kurumlarında Öğrencilerin Çalgı Seçimleri Üzerine Kurum Sahibi Görüşleri

Yıl 2023, , 1511 - 1532, 28.12.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1393222

Öz

Özengen müzik eğitimi kurumları, genel müzik ve mesleki müzik eğitimi veren kurumlar arasında köprü görevi gören ve günümüzde ihtiyaç doğrultusunda sayıları giderek artan eğitim merkezleridir. Bu kurumların amacı her yaştan bireyin gönüllülük esasına dayalı olarak çalgı eğitimine ulaşabilmesi ve eğitim alabilmesidir. Bu araştırmada, özengen müzik eğitimi kurum sahiplerinin görüşleri doğrultusunda öğrencilerin çalgı seçimlerini belirleyen etmenlerin saptanması amaçlanır. Araştırma, nitel araştırma yöntemi kapsamında durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik yönteminden yararlanılmıştır. Veriler İzmir ili içerisindeki özengen müzik eğitimi kurumlarında kurum sahipleriyle yapılan yarı kurgulu görüşmeler ile toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, özengen müzik eğitimi kurumlarında öğrencilerin çalgı seçiminde kurumsal yaklaşımlar, öğrenci tercihlerini belirleyen etmenler, en çok tercih edilen çalgılar, öğrencilerin çalgı öğrenme kazanımları, öğrencilerin çalgı öğrenmede yaşadıkları zorluklar ile ilgili bulgular elde edilmiştir. Özengen müzik eğitimi kurumlarının daha nitelikli ve kaliteli bir eğitim sunabilmesi için eğitimin mesleki donanıma sahip öğretmenler ve kurum sahipleri tarafından verilmesi gerektiği önerilmiştir.

Kaynakça

  • Coşkuner, S. (2016). Türkiye’de Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Bireysel Çalgı Eğitimi Dersinde (yaylı çalgılar) piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 83-104.
  • Demirova, G. (2008). Piyano eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin dikkat toplama yetisine etkisi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 58- 69 Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Karakuyu, M. (2019). Müzik eğitimi alan öğrencilerin müzikal beğenilerinin çalgı seçimi üzerindeki etkileri, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
  • Sungurtekin, K. M. (2010). Motivasyon ve çalgı eğitimindeki yeri, Fine Arts, 5 (1), 28-34
  • Şenel, O. (2013). Müzik algısı, müzik tercihi ve sosyal kimlik bağlamında müzikte önyargı ve kalıpyargı, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı Doktora Tezi, İzmir.
  • Tepeli, H. (2018). Ankara'daki özengen müzik eğitimi veren kurumların çok yönlü incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Web kaynağı
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. https://ookgm.meb.gov.tr/kurumlar.php?tur=kurs. Erişim tarihi: Eylül 11, 2023.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sıla Akın Bu kişi benim 0009-0000-5049-7252

Emine Filiz Yiğit 0000-0002-6955-5034

Erken Görünüm Tarihi 24 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 20 Kasım 2023
Kabul Tarihi 21 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Akın, S., & Yiğit, E. F. (2023). Özengen Müzik Eğitimi Kurumlarında Öğrencilerin Çalgı Seçimleri Üzerine Kurum Sahibi Görüşleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(2), 1511-1532. https://doi.org/10.51460/baebd.1393222