This research was conducted with the aim of examining the books in the MEB 365-Day Story series from the perspective of environmental literacy. The research was carried out using a qualitative research design through document analysis. In this context, the books in the MEB 365-Day Story series were accessed from the https://365gunoyku.meb.gov.tr/#/ website, and the authenticity of the documents was verified. Document analysis was employed in the data analysis of this research. As a result of the research, it was determined that 17 out of a total of 53 books were directly related to environmental literacy, while 14 books were indirectly related. In the books directly related to environmental literacy, more diverse words and concepts were found, whereas in the indirectly related books, there were fewer words and concepts in terms of quantity and diversity in comparison. When the picture books examined in the research were analyzed in terms of language and style, it was found that all of the books were suitable for children's age group and developmental levels in terms of language and style, and a simple and understandable language was used. When the picture books included in the research were examined in terms of the dimensions of environmental literacy, it was determined that the cognitive dimension was emphasized more, while the behavioral and affective dimensions were handled more superficially. In line with the results of the research, various recommendations were made.
MEB 365 day story illustrated books environment environmetal literacy
Bu araştırma MEB 365 gün öykü serisinde yer alan kitapların çevre okuryazarlığı açısından incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi yoluyla yürütülmüştür. Bu kapsamda MEB 365 Gün Öykü serisinde yer alan kitaplara https://365gunoyku.meb.gov.tr/#/ sitesinden ulaşılmıştır ve dokümanların orijinalliği teyit edilmiştir. Bu araştırmanın veri analizinde doküman analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda toplam 53 kitaptan 17 tanesinin çevre okuryazarlığı ile doğrudan, 14 kitabın ise dolaylı olarak ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada ele alınan çevre okuryazarlığı ile doğrudan ilişkili olan kitaplarda daha çok ve çeşitli sözcük ve kavramın yer aldığı, dolaylı olarak ilişkili olan kitaplarda ise buna kıyasla sayı ve çeşitlilik açısından daha az sözcük ve kavramın yer aldığı sonucu ortaya çıkmıştır. Ele alınan resimli kitaplar dil ve üslup olarak incelendiğinde kitapların hepsinin dil ve üslup açısından çocukların yaş grubuna, gelişim düzeylerine uygun olduğu, sade ve anlaşılır bir dil kullanıldığı sonucu tespit edilmiştir. Araştırmada ele alınan resimli kitaplar, çevre okuryazarlığının boyutları açısından incelendiğinde ise daha çok bilişsel boyutun vurgulandığı, davranışsal ve duyuşsal boyutun daha yüzeysel bir şekilde ele alındığı belirlenmiştir. Araştırmanın sonucu ile paralel bir şekilde çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |